60 jaar INDESEM in open boekpublicatie

Nieuws - 22 november 2022 - Communication BK

INDESEM (International Design Seminar) heeft een lange en interessante geschiedenis. Sinds de eerste editie in 1964 heeft het initiatief elke keer geïnteresseerde studenten en professionals samengebracht om een relevant onderwerp binnen architectuur en stedenbouw te behandelen – in de vorm van excursies, competities en colleges.

Elke editie is anders, afhankelijk van de mensen die deelnemen en het organiseren, maar toch laat INDESEM telkens zien wat de behoeftes en ideeën zijn van de studenten op dat moment: hun kijk op de architectuuropleiding, wat zij de meest belangrijke kwesties vinden en welke ontwerpers hun inspireren. Andersom inspireert elke editie docenten en medewerkers om nieuwe manieren van leren uit te proberen.

Boek

Dit open boek The International Design Seminar: Emergence, Development, and Interplay with the Education in Delft, samengesteld door Valentin Zech (masterstudent Architecture in het Explore Lab), laat materiaal zien uit het archief van 60 jaar INDESEM en vertelt voor het eerst het boeiende verhaal van dit initiatief.

Meer informatie

• INDESEM is een biënnale, opgericht door een groep studenten in 1962 en opnieuw geïnitieerd in 1986 door Herman Hertzberger. De biënnale is ondergebracht bij de faculteit Bouwkunde van de TU Delft. INDESEM heeft de eer gehad vele internationaal gerenommeerde architecten te verwelkomen.
  • Bekijk de online versie van het boek via deze link