Eredoctoraat voor professor Klaske Havik

Nieuws - 07 september 2022 - Communication BK

Deze zomer heeft Klaske Havik een eredoctoraat ontvangen van de Universiteit van Tampere, Finland, "als erkenning voor haar bijdrage aan het schrijven over architectuur, en voor haar onderzoek naar teksten over architectuur en stedenbouw".

De titel van eredoctor is de hoogste erkenning die een universiteit kan verlenen. De universiteit van Tampere heeft personen uit Finland en het buitenland uitgenodigd eredoctoraten te aanvaarden als erkenning voor uitmuntendheid op gebieden die aan de universiteit vertegenwoordigd zijn en voor andere uitzonderlijke verdiensten op wetenschappelijk, artistiek of sociaal gebied. Bij deze eredoctoraten is de nadruk gelegd op werk dat is verricht op het raakvlak van wetenschappelijke disciplines.

De ceremonie vond plaats op 13 augustus in Tampere, en omvatte onder meer een processie door de stad naar de kathedraal van Tampere, die in 1902-1907 werd ontworpen en gebouwd door architect Lars Sonck. Onder de andere eredoctoren bevonden zich ook emeritus professor sociale anthropologie Tim Ingold en de voormalige secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Ban Ki-Moon.

Klaske Havik

Hoogleraar Methods of Analysis & Imagination