BK Launch Entrepreneurship Awards 2023

Nieuws - 27 november 2023 - Communication BK

Op donderdag 16 november is de BK Launch Entrepreneurship Award uitgereikt. In totaal zijn zes al wat gevorderde ondernemers blij gemaakt met een Award, tussen de 10.000 en 20.000 euro. De Awards zijn bedoeld een ondernemer met een innovatief idee dat de manier waarop we over de gebouwde omgeving denken zal veranderen. Daarnaast zijn er drie BK-Launch Start-Up vouchers uitgereikt.

BK Launch Awards

De zes teams die de Award hebben ontvangen zijn:

• Architectural Recovery Team (ART), R&D support, 10.000 euro
    Architectural Recovery Team houdt zich bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van aardbevingsbestendige huisvestingsoplossingen die de veiligheid van iedereen in kwetsbare regio's garanderen.
    Team van studenten, hoogleraren, architecten en ingenieurs.
  • Nevalu, R&D support, 15.000 euro
    Door middel van parametrisch ontwerp, in samenwerking met de gebruiker, ontwikkelen zij interieur objecten en straatmeubilair uit plastic afval.
    Team: Loy Dönne, Philipp Sieg & Marc Malinowksi
  • Urban Reef, R&D support, 15.000 euro
    Urban Reef ontwerpt en creëert, door middel van 3D-printing, open habitats die de groei en biodiversiteit van groen in de stedelijke omgeving stimuleren.
    Team: Pierre Oskam & Max Latour
  • FERA, concept stage, 17.500 euro
    FERA ontwikkelt groene en betaalbare kassen van bamboeconstructies, vanuit de ambitie om het effect van ontbossing in sub-Sahara gebieden te verminderen.
    Team: Daniel Halman
  • Studio Kathryn Larsen, scale-up, 17.500 euro
    Kathryn Larsen is architect en ontwikkelt nu vanuit haar studio in Denemarken ‘ReefCircular’: habitatsystemen voor koraal en zeedieren, gemaakt van een materiaal op basis van schelpenresten.
    Team: Kathryn Larsen
  • dripvisual, scale-up, 20.000 euro
    De nieuwe Omgevingswet zal partcipatie verplicht worden in alle projecten in de gebouwde omgeving. Dripvisual heeft een visuele tool ontwikkelt die verschillende belanghebbenden informeert, al aan het begin van het ontwerptraject.
    Team: Michal Kasperski & Jacek Baczkowski

BK Launch start up vouchers

Deze aanmoedigingsprijs en startbedrag, gesponsord door de BK-Launch partners, is uitgereikt aan:

• Panestry (Casper van Tilburg, Thijs Kalkhoven, Noelle van Kouwen)
  • Lignitec (Henk Rusting en Thomas Liebrand)
  • Tom van den Wijngaard

Meer informatie

BK Launch is het platform voor innovatie en stimulering van ondernemerschap binnen de faculteit Bouwkunde en Gebouwde Omgeving van de Technische Universiteit Delft. Het doel is het creëren van een ondernemende gemeenschap voor studentondernemingen, met een visie op het transformeren van de gebouwde omgeving. Gedreven door ambitieuze studenten die actief zijn met een (toekomstige) onderneming in de gebouwde omgeving. Gefaciliteerd door faculteitsleden en partners wiens kennis, expertise en investering de basis vormen van het platform.

De Awards zijn gesponsord door Stichting Capriole.