Kom langs

HittePlein

Een voorheen verhard plein van 630 m² op de Green Village wordt sinds kort benut om ruimtelijke, meteorologische en hydrologische factoren te kunnen onderzoeken en hoe deze samenwerken, met het oog op de toenemende hitte. Het plein is flexibel ingericht, waardoor wetenschappers en ondernemers de ruimte hebben om warmte, straling, wind en neerslag te meten, en innovaties te testen. Via de persvoorlichters is het mogelijk om het HittePlein te bezoeken.

Op 27 juni 2023 vindt er een persconferentie op het HittePlein plaats.

SenseLab

Mensen brengen steeds meer tijd binnenshuis door, daarom is een gezond en comfortabel binnenmilieu van steeds groter belang. Het SenseLab is een laboratorium voor het testen en ervaren van afzonderlijke en combinaties van binnenmilieuomstandigheden. Studenten, docenten, onderzoekers en journalisten kunnen hier ervaren en testen. Via de persvoorlichters is het mogelijk om het SenseLab te bezoeken.

Klimaatarboretum

Op de stoep voor de faculteit Bouwkunde werd in 2020 het Klimaatarboretum geopend: het eerste klimaatarboretum ooit aangelegd. De 75 verschillende soorten bomen van dit klimaatbos zijn uitgerust met sensoren die onder andere lucht- en stralingstemperatuur, luchtvochtigheid en de verdamping van de bomen meten. Onderzoekers willen hier in kaart brengen wat het effect is van de bomen op hun stedelijke omgeving. Dit jaar loopt het driejarige onderzoek ten einde en zullen de bomen op verschillende plekken op de campus worden geplant.

Wetenschapsvoorlichter Resilient Cities & Mobility
Karlijn Spoor