17 juli 2023

TU Delft lanceert online cursus Sustainable Building with Timber

“De wijze van bouwen en materialiseren moet veranderen,” aldus Arjan van Timmeren, hoogleraar Environmental Technology & Design aan de TU Delft. Meer dan 35% van de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen is afkomstig uit de gebouwde omgeving, waarvan een derde specifiek gerelateerd is aan de productie van bouwmaterialen zoals beton, metaal en kunststoffen. Naast klimaatverandering zijn er nog andere uitdagingen waar de bouwsector mee te maken heeft, zoals schaarste van grondstoffen, gezondheidskwesties en de noodzaak om voldoende woningen te bouwen.

08 juni 2023

Making the Circular Built Environment a Reality: een oproep tot samenwerking

Kom op 6 juli naar de Faculteit Bouwkunde voor een openbaar debat over de transitie naar een circulaire gebouwde omgeving.

08 juni 2023

Summer School 2023: programme

The summer school focuses on how circularity can help inform and develop desirable futures further inquiring on the actions required to scale up and accelerate the transition.

10 maart 2023

Summer School 2023 open for registrations

The Circular Built Environment Hub will host the second Summer School on Circularity in the Built Environment from 5 to 7 July 2023.

10 maart 2023

Graduation Award 2022-2023 open for submissions

Are you going to graduate this academic year on a topic related to circularity in the built environment? Then participate in the fourth edition of the Circularity in the Built Environment Graduation Award.