Symposium: Dag van de nieuwe architect

04 juli 2023 13:30 t/m 17:00 - Locatie: Oostserre - Door: Communicatie BK | Zet in mijn agenda

Op 4 juli vindt het symposium 'Dag van de nieuwe architect' plaats.

Ter gelegenheid van het afscheid van Thijs Asselbergs als hoogleraar Architectural Engineering organiseert de faculteit Architecture and the Built Environment van de Technische Universiteit Delft op dinsdag 4 juli het symposium 'Dag van de nieuwe architect'. Moderator is Indira van 't Klooster, directeur Arcam.

13.30 Inloop in de Oostserre van de faculteit Bouwkunde.
14.00 aE studio: Inzicht en aanpak. Met Annebregje Snijders (architect/docent), Mo Smit (docent/onderzoeker) en Marcel Bilow (docent Bucky Lab).
14.30 aE studio: Samenwerken met de praktijk. Met Pieter Stoutjesdijk (The New Makers), Chris Aerts (AplusV / Bouwlab), Karin Kuipers (Circlewood) en Tom Frantzen (architect / Openbuilding.co).
15.00 Wie is de nieuwe architect? Met Veerle Alkemade (podcast Respons / Rijksvastgoedbedrijf), Aafke Simonides (Stylos / student TU Delft) en Madeleine Maaskant (directeur Academie van Bouwkunst Amsterdam).
15.30     Pauze
16.00 ‘Over de nieuwe architect’ afscheidsrede Thijs Asselbergs (hoogleraar Architectural Engineering).
16.30 Aanbieden van publicatie over de nieuwe architect (nai010 uitgevers) aan Francesco Veenstra (Rijksbouwmeester) en slotwoord Dick van Gameren (decaan van de faculteit Bouwkunde).
17.00 Borrel in de Oostserre

Tijdstip en locatie

Dinsdag 4 juli 2023 in de Oostserre van de faculteit Bouwkunde, Julianalaan 134 in Delft. Parkeergelegenheid in de omgeving is zeer beperkt. De faculteit Bouwkunde is goed bereikbaar per openbaar vervoer.