Onderzoeknieuws

1065 resultaten

05 november 2018

Matscan winner of the Delft Urban Energy Climathon

On the 26th and 27th of October 2018, the second edition of the Delft Climathon was organized as an Climate-KIC event with the Urban Energy Platform, the Green Village and the municipality of Delft joining in on the organization. Over 35 students and young professional worked 24 hours on tackling two challenges defined by the city of Delft

01 november 2018

Trapleuningklimmers nemen 3mE over

31 oktober 2018

Impuls voor geothermisch onderzoek aan de TU Delft

De meeste mensen zullen afgelopen zomer niet hebben nagedacht over het verwarmen van hun huizen; onderzoekers van de TU Delft deden dat wel (en niet alleen de laatste maanden). De bij het geothermisch onderzoek betrokken wetenschappers hebben goeie redenen om vooruit te kijken: het College van Bestuur van de TU Delft heeft een principebesluit genomen over de aanleg van een aardwarmtebron die voor geothermisch onderzoek kan dienen.

30 oktober 2018

Studenten willen 3mE duurzamer maken

29 oktober 2018

Urban Energy Platform: meet-up of TU Delft researchers

On the 4th of October almost 70 researcher active in the field of urban energy at TU Delft met at X TU Delft to present there research, discuss ideas for future research projects and explore opportunities for collaboration.

29 oktober 2018

Delfts studententeam ontwikkelt gendopingdetectiemethode en wint prijzen in wereldwijde Synthetische Biologie competitie

Studenten van de TU Delft hebben een methode bedacht en ontwikkeld om gendoping te detecteren. Met deze methode, die de naam ADOPE (Advanced Detection of Performance Enhancement) draagt, kan in de toekomst het misbruik van gentherapie in de sport worden tegengegaan. De studenten van het Delftse iGEM-team willen met dit project het belang van veilig gebruik van synthetische biologie onderstrepen. Ze presenteerden hun idee afgelopen week in Boston tijdens de International Genetically Engineered Machine (iGEM) wedstrijd en sleepten prijzen in de wacht voor hun nieuwe toepassing en product ontwerp.

MAVLab gaat Pelikaandrone ontwikkelen voor Rijkswaterstaat

Op 23 oktober vond tijdens het event ‘Drones in het Waterbeheer’ de kick-off en ondertekening plaats van een nieuw project.

Delft viert eeuw stromingsleer

Giulia Giordano benoemd als Delft Technology Fellow

11 oktober 2018

Uitnodiging intreerede Jaap Harlaar

11 oktober 2018

Paulien Herder maakt overstap van TBM naar 3mE

TU Delft’s new education building Pulse: energy label A++++

TU Delft’s new education building Pulse has an A++++ energy label. It is the first energy-neutral building on campus. The roof is home to 490 solar panels (750 m2) with an annual yield of 150,000 kWh.

10 oktober 2018

Transport vloeibaar klotsend gas vraagt om nieuw soort tank

Biennale Venetie

10 oktober 2018