Onderzoeknieuws

1063 resultaten

11 september 2018

Verbeterde ultrasound-apparatuur brengt stroming in halsslagader real-time in beeld

Onderzoeker Maysam Shabanimotlagh heeft belangrijke verbeteringen in het meten met ultrageluid dichter bij gebracht.

04 september 2018

100 jaar-jubileum Stromingsleer

04 september 2018

1st Newsletter Energy Club is out!

24 augustus 2018

Energieopslag in ondergrond

23 augustus 2018

NWO START-UP- beurs voor Carlas Smith

23 augustus 2018

Opening onderwijsgebouw Pulse

Vanwege het jaarlijks groeiende aantal studenten in combinatie met de toenemende behoefte aan ruimtes voor eigentijdse vormen van onderwijs heeft de TU Delft in het hart van de campus het nieuwe onderwijsgebouw Pulse ontwikkeld.

21 augustus 2018

ERC Starting Grant voor 3mE-onderzoekers

20 augustus 2018

Delfts studententeam bewijst: waterstof is er klaar voor

17 augustus 2018

Eerste grootschalige marktanalyse ondergrondse cybercrime economie

Cybercriminaliteit wordt makkelijker naarmate meer producten (‘commodities’) als kwaadaardige software via het dark web verkrijgbaar zijn. Rolf van Wegberg van de TU Delft onderzocht de omzet en groei van deze ondergrondse online economie.

16 augustus 2018

Twee miljoen inschrijvingen voor MOOCs TU Delft

De TU Delft heeft de 2 miljoenste inschrijving voor de gratis online cursussen (MOOCs) geregistreerd. Het aanbod van de TU Delft bestaat nu uit 88 MOOCs.

09 augustus 2018

Energy for Refugees installeert zonnepanelen in Lesbos

Het doel van Energy for Refugees is om duurzame, betrouwbare en goedkopere energie te brengen bij mensen die het het hardst nodig hebben.

26 juli 2018

Lancering studenten Raket TU Delft mislukt

Op donderdag 26 juli om 03:30 uur hebben studenten van de TU Delft met een zelfgebouwde raket (Stratos III) een poging gedaan om het Europese studenten hoogterecord te verbreken en de grens van de ruimte te bereiken. Na 20 seconden kwam er echter een abrupt einde aan de vlucht toen de raket in meerdere delen brak.

24 juli 2018

Update Stad van de Toekomst

23 juli 2018

Delftse studenten tweede in Hyperloop Pod Competitie

Vier studententeams gingen op zondag 22 juli de uitdaging aan om zo snel mogelijk door een 1.2 kilometer lange Hyperloop testbuis te racen...

22 juli 2018

Delft Hyperloop in de finale van de Hyperloop Pod Competitie bij SpaceX

Op zondag 22 juli staat het TU Delft studententeam Delft Hyperloop in de finale van de Hyperloop Pod Competitie bij SpaceX in Hawthorne (Californië). In de finale gaan vier studententeams de uitdaging aan om zo snel mogelijk door de 1.2 kilometer lange testbuis te racen, aangelegd door SpaceX in 2016. De Hyperloop is een razendsnel futuristisch vervoermiddel, bedacht door Elon Musk.