Projecten groep 5-8


Presenteer je gym-idee

Dit is een compacte versie van een ontwerpproject voor groep zes tot en met acht waarin leerlingen aan de slag gaan met het thema gym leuk maken voor iedereen. Deze versie richt zich op snel ideeën bedenken en kiezen, en vervolgens presenteren van een idee.


Zenna in het ziekenhuis

Wil je dat jouw leerlingen zich inleven in een ander en ontdekken hoe het is om langdurig ziek te zijn? Wil je dat ze creatieve oplossingen verzinnen zodat kinderen zich prettiger voelen in het ziekenhuis? Dan kun je met de gloednieuwe leshandleiding "Zenna in het ziekenhuis” aan de slag.


Ontwerp een Buitenles

Geef je wel eens buiten les? Dat is niet alleen goed voor de leerprestaties van kinderen, maar het is ook nog eens heel leuk! Het wordt nog specialer als leerlingen uit groep 7 en 8 een buitenles ontwerpen voor de kinderen uit groep 3 en 4 van de eigen school in dit project van 6 lessen.


Gymmen in de toekomst

Hoe zullen we in de toekomst gymmen? De wereld verandert snel. Veranderende architectuur, nieuwe technologieën en materialen: ze kunnen allemaal leiden tot veranderingen van de gymles. In dit project voor groep 6-8 ontwerpen leerlingen  in 6 lessen een innovatieve gymles.


Biomedisch ontwerpen

Leerlingen ontwerpen hulpmiddelen voor mensen met een beperking: heel waardevol voor het inlevingsvermogen voor leerlingen. In 6 lessen doorlopen de leerlingen het hele ontwerpproces. Per les worden een aantal verdiepende opdrachten aangereikt.


In de ruimte

Leerlingen ontwerpen een product dat je in de ruimte kunt gebruiken. Ze worden uitgedaagd om buiten de kaders te denken en de meest originele ideeën te bedenken. Het project bestaat uit 4 lessen van 90-120 min.


Wielen, verdraaid handig

Centraal staat een ontwerpopdracht: het maken van een zelfbedacht, bewegend apparaat. Het project is geschikt voor kinderen van groep 3 t/m 5 en bestaat uit 4 lessen met een afsluitende tentoonstelling.