Oregon State Professor Andy Dong voor twee jaar ‘visiting professor’

Nieuws - 15 januari 2020 - Communication

Vanaf januari 2020 zal Andy Dong verbonden zijn met de faculteit Industrieel Ontwerpen (TU Delft) als ‘visiting professor’. De komende twee jaar zal hij onze faculteit drie keer per jaar bezoeken, mogelijk gemaakt via onze samenwerking met KLM.

Professor Dong werkte hiervoor als professor en chair van de Design MBA bij het Californian College of Arts in de VS. Zijn kennis over design in bedrijfsmatige context is zeer interessant voor IO. We kijken niet alleen uit naar de kennis die we met hem kunnen genereren in de samenwerking met KLM, maar ook naar zijn bijdragen aan diverse onderzoeken bij de Design, Organisation & Strategy (DOS)-afdeling.

Andy Dong zal samenwerken met onderzoeker Rebecca Price in het Design Doing-project met KLM. Hierin onderzoeken ze de manier waarop design toepassen binnen de organisatie invloed heeft gehad op de financiële resultaten van het bedrijf. Als onderdeel van deze samenwerking met KLM zal hij ook workshops over design strategy verzorgen voor management trainees. Daarnaast zal hij zijn reeds lang bestaande samenwerking met associate professor Maaike Kleinsmann en professoren Dirk Snelders en Erik Jan Hultink voortzetten. Samen geven zij vorm aan design strategy als algemeen beschrijvende en normatieve claim over de strategische houding van een bedrijf.

Professor Dong startte recentelijk ook zijn positie bij Oregon Stage University. “In mijn nieuwe rol bij OSU zal ik mijn eigen ‘IO’-afdeling samenstellen, doordat ik zowel een aanstelling heb bij engineering als bij onze business school. Ik weet nog niet zeker of ik ook in de MBA zal doceren, of dat we een nieuwe postdoctoraal design-innovatieprogramma zullen starten, maar ik zal in ieder geval weer engineering doceren.”