Annoesjka Cabo benoemd tot directeur onderwijs

Nieuws - 23 juni 2021 - Communication

Vanaf 15 juli 2021 is Annoesjka Cabo benoemd tot directeur onderwijs aan de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica. Daarmee volgt zij Geert-Jan Houben op die zich als pro vice rector magnificus gaat focussen op het leiding geven aan de activiteiten van de TU Delft AI Initiative.

Visie op talentontwikkeling

Vanuit haar brede ervaring als wiskundedocent, academisch directeur van de Teaching Academy en directeur interfacultair onderwijs zet Annoesjka zich al geruime tijd in om met nieuwe technieken het onderwijs te flexibiliseren en personaliseren. Lucas van Vliet, decaan van de faculteit EWI omschrijft Annoesjka als een verbindende, drijvende kracht op het gebied van onderwijsinnovatie. ‘Annoesjka beschikt – met alle kennis en ervaring die ze met zich meebrengt – over een unieke visie op talentontwikkeling en een brede blik op universitair onderwijs. Ik weet zeker dat zij de komende jaren het maximale uit onze docenten en studenten zal halen.’

Over

Annoesjka Cabo studeerde Wiskunde aan de UvA en promoveerde aan de TU Delft in de Stochastische Meetkunde toegepast op Beeldanalyse. Tegelijkertijd rondde zij haar opleiding tot violiste af. Als violiste speelde zij onder andere bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest en is zij actief in de kamermuziek en als vioolpedagoge. Na een tijdje vakken als Calculus, Lineaire Algebra en Kansrekening en Statistiek gedoceerd te hebben, is Annoesjka tegenwoordig academisch directeur van de Teaching Academy en directeur interfacultair onderwijs. In haar onderzoek ontwikkelt zij mathematisch statistische modellen voor onderzoek naar onderwijs en past deze toe op de praktijk van de onderwijsinnovatie in PRIME (Programme of Innovation in Mathematics Education) met als doel Engineering Education te verbeteren. Nieuwsgierig naar Annoesjka’s visie op onderwijs? Luister dan naar deze aflevering van De ProfCast of bekijk onderstaande video.