Vier TU Delft professoren nu officieel ook ‘Medical Delta Hoogleraar’

Nieuws - 02 november 2021 - Communication

Dinsdag 2 november zijn in totaal negen hoogleraren officieel geïnaugureerd als ‘Medical Delta hoogleraar’. Dit gebeurde tijdens een feestelijke bijeenkomst als onderdeel van de Medical Delta Conference. De hoogleraren hebben elk hun sporen verdiend in onderzoek op het snijvlak van gezondheid en technologie. Daarbij combineren ze tenminste twee aanstellingen bij de Universiteit Leiden, het LUMC, de TU Delft, Erasmus Universiteit en/of het Erasmus MC. Met die dubbelaanstellingen, en het onderzoek dat ze daarbij verrichten, brengen ze technologie en gezondheidszorg dichter bij elkaar.

Vier van de negen hoogleraren zijn verbonden aan EWI:

Tijdens de inauguratie presenteerden zij hun onderzoeken en beantwoordden ze vragen van jonge wetenschappers. De officiële inauguratie is de bekrachtiging van hun benoeming tot Medical Delta hoogleraar vorig jaar.

Technologische oplossingen helpt de zorg vooruit

‘De zorg staat onder druk en dat zal de komende jaren alleen maar toenemen. Technologische innovaties kunnen een belangrijke rol spelen in de noodzakelijke zorgtransitie en zorgprofessionals ondersteunen, maar dan moet het wel samen ontwikkeld en toegepast worden,’ zegt Medical Delta voorzitter prof. dr. Frank Willem Jansen. ‘Als thema van de Conference is daarom gekozen voor MedTech Solutions for a Healthier Tomorrow: hoe wetenschap, zorgpraktijk en bedrijfsleven elkaar verder kunnen helpen, want dat is echt nodig.’ Tijdens de informatiemarkt en de netwerkborrel werden ervaringen uitgewisseld. Jansen was blij dat dat mogelijk was: ‘Juist uit toevallige ontmoetingen ontstaan de mooiste ideeën en samenwerkingen.’

Meer informatie over Medical Delta en onderzoeken: https://www.medicaldelta.nl