James Dyson Award – Gezocht: probleemoplossers

Nieuws - 01 april 2021 - Communication

De inschrijvingen van de James Dyson Award zijn weer geopend. Ben jij een probleemoplosser? Doe dan mee met deze design wedstrijd!

De wedstrijd is open voor alle ontwerptechnische studenten (zowel als recent afgestudeerden) en wordt geleid door de James Dyson Foundation, James Dyson’s liefdadigheidsinstelling met als misse om jonge studenten enthousiast te maken over design engineering.

Afgelopen jaar is de James Dyson Award gewonnen door een team van zes IO-studenten. Met hun project Ammos: een geheel recyclebaar audiosysteem voor thuis dat kristalhelder geluid produceert met een glasplaat. En ook in 2019 wist een student van onze faculteit de winst te behalen. Olivier de Gruijter ontwierp een onderhoudsvrij waterfilter dat op jerrycans past, en is momenteel bezig met een productpilot in samenwerking met Oxfam Novib.  Meer nieuws over dat specifieke Delft Design volgt in de komende weken!

Ben jij de volgende probleemoplosser? Tot 30 juni is het mogelijk om via www.jamesdysonaward.org jouw project aan te melden.