Kofi Makinwa erkend als Top Contributor bij "Chip Olympics"

Nieuws - 23 februari 2023 - Communication EWI

De International Solid-State Circuits Conference (ISSCC) is de meest prestigieuze evenement in de wereld van chip ontwerp. De conferentie wordt sinds 1954 jaarlijks gehouden en brengt 's werelds beste onderzoekers en ingenieurs bijeen om de laatste ontwikkelingen te bespreken op het gebied van 'integrated circuits and systems'.

Dit jaar heeft de ISSCC Kofi Makinwa, hoofd van EWI's Micro-elektronica-afdeling, uitgeroepen tot “Top contributor” van de afgelopen 70 jaar. Sinds Makinwa in 2002 voor het eerst meedeed aan de conferentie, werden meer dan 70 van zijn papers geaccepteerd. Een hele prestatie in een vakgebied waar de lat notoir hoog ligt en de concurrentie bestaat uit top instituten en bedrijven zoals MIT en Intel.

Naast Makinwa's individuele erkenning hebben hij en zijn team van studenten dit jaar acht papers bijgedragen aan de conferentie, hun beste resultaat ooit. Deze prestatie getuigt van de toewijding en het harde werk van zowel Makinwa als de studenten.

De ISSCC speelt een cruciale rol bij het verleggen van de grenzen van de chiptechnologie. Naarmate de complexiteit van geïntegreerde schakelingen steeds meer is toegenomen, is ook het belang van gezamenlijk onderzoek en innovatie toegenomen. De conferentie biedt onderzoekers een platform om hun laatste bevindingen te delen, ideeën uit te wisselen en samen te werken aan nieuwe projecten.

Chips zijn bouwstenen van onze moderne, digitale samenleving. Met toepassingen variërend van smartphones en computers tot auto's en medische apparatuur, hebben chips een gigantische impact op ons dagelijks leven. Aangezien de industrie zich blijft ontwikkelen – in een steeds veranderende wereld – is het van essentieel belang is om in de voorhoede van innovatie mee te doen.