Zes veelbelovende jonge EWI-onderzoekers ontvangen Veni-beurs

Nieuws - 03 augustus 2023 - Communication EWI

De Veni-beurs is een financieringsinstrument uit het Talentprogramma van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Het geeft pas gepromoveerde onderzoekers de kans om gedurende drie jaar hun ideeën verder te ontwikkelen. De Veni-beurs bedraagt maximaal 280.000 euro. In totaal ontvingen 17 onderzoekers van TU Delft een Veni, waaronder 6 veelbelovende jonge onderzoekers van de EWI-faculteit. Een fantastische prestatie van deze onderzoekers!

Door middel van hun onderzoeken dragen de Veni-winnaars bij aan belangrijke onderzoeksthema’s binnen de faculteit, zoals de energietransitie en gezondheidszorg. Zij zetten zich in voor essentiële onderzoeken, die stuk-voor-stuk een grote impact hebben op de maatschappij. Prachtig werk van deze onderzoekers en van harte gefeliciteerd!

In het wetenschapsdomein Toegepaste en Technische Wetenschappen (TTW) zijn binnen EWI Veni’s toegekend aan:

In het wetenschapsdomein Exacte en Natuurwetenschappen (ENW) zijn binnen EWI Veni’s toegekend aan:

Door middel van de Veni-beurs stimuleert NWO nieuwsgierigheidsgedreven en vernieuwend onderzoek. NWO selecteert onderzoekers op basis van de kwaliteit van de onderzoeker, het innovatieve karakter van het onderzoek, de verwachte wetenschappelijke impact van het onderzoeksvoorstel en mogelijkheden voor kennisbenutting.