Ontdek de 21 Reimagining Mobility projecten

Nieuws - 22 april 2024 - Communication

Waar brengt de toekomst van mobiliteit ons heen? Wat is een zinvolle mobiliteitsoplossing? Gedurende de afgelopen negen weken hebben 80 studenten in het Reimagining Mobility Bachelor keuzevak onder leiding van Eui Young Kim deze vragen onderzocht. Het thema van dit jaar was het herontwerpen van vliegreizen. De studenten ontwierpen een toekomstgericht mobiliteitsconcept in de vorm van een digitale advertorial, en ze presenteerden hun werk tijdens een tentoonstelling op 15 april. Hier vind je enkele van de projecten.

HexaDine: ruimte besparen in de on-board catering

Lichtere vliegtuigen betekenen minder brandstofverbruik en dus minder vervuiling. Studenten Robin Appels, Marin Roscam Abbing, Sem de Lijster en Idalie Magener ontdekten dat de manier waarop maaltijden in trolleys aan boord worden gestapeld niet efficiënt is, omdat er veel verspilde ruimte tussen de bakjes zit. Zo bedachten ze het HexaDine concept. "Deze zeshoekige verpakking kan worden opengevouwen tot een mooi ogende maaltijd. Het kan traditionele trays vervangen, biedt optimale ruimtebesparing, vermindert de operationele last en verhoogt de duurzaamheid." De studenten ontwikkelden dit concept in samenwerking met KLM.

SkyTag: bagage inchecken vanuit huis

We worstelen allemaal met onze bagage tijdens vliegreizen. We moeten het naar de luchthaven slepen, inchecken, wegen, de juiste labels bevestigen en ze matchen met onze credentials. Studenten Hugo Kanters, Floris Nieuwenhuyse, Olle Beijen en Salome Tiemersma bedachten een oplossing: SkyTag. Het is een slim label dat is gekoppeld aan je paspoort, creditcard en vluchtgegevens. "Het stelt passagiers in staat om thuis in te checken en maakt inchecken op het vliegveld overbodig. Eenmaal thuis ingecheckt, kan de bagage worden afgezet op een speciale transportband, zonder hulp van luchtvaartpersoneel."

TREK: voel je veiliger met een reispartner

Starbucks Stops Trafficking: mensenhandel onder de aandacht brengen

Wist je dat één op de dertig vliegtuigen die op Schiphol aankomt een slachtoffer van mensenhandel aan boord heeft? Veel mensen zijn zich niet bewust van de omvang van moderne slavernij. Studenten Isabel Boogers, Lewis Joseph, Sando Boog en Thijmen de Vries willen het bewustzijn van passagiers vergroten en ontwikkelden de Barista Game. In dit korte spel ervaren spelers hoe het is om een barista te zijn door middel van VR- en AI-technologie...maar wat hebben ze opgemerkt? Aan het einde van het spel spoelt het scherm terug naar het begin en wordt duidelijk dat er op de achtergrond mensenhandel plaatsvindt. "We hopen dat deze shock mensen over het onderwerp laat praten en bewustzijn creëert."

Vakcoördinator Eui Young: "Het was geweldig om met de studenten te werken. Ze waren zeer gemotiveerd om zichzelf uit te dagen om antwoorden te vinden op welke rol mobiliteit kan spelen in het herdefiniëren van de manier waarop we reizen en dit zinvol te maken. Ik wil alle coaches, weekmoduleverantwoordelijken, de onderwijsassistent en gastsprekers bedanken die de cursus dit jaar weer tot een groot succes hebben gemaakt."