09 mei 2018

Urbanisation in the North Sea mapped out

Guest researcher Nancy Couling set out to investigate the unseen urbanisation processes in the North Sea. At the halfway mark of her research, she has found several challenges for the North Sea: “We need to leave space for culture, heritage, and environmental values in order to make the North Sea a common space.”

09 mei 2018

Online learning for a circular economy

Our global society is not sustainable. Massive challenges like climate change and resource scarcity coincide with the desire to sustain our economies and offer opportunities for a growing world population. Explore the circular economy as a possible solution in these two Massive Open Online Courses (MOOCs).

26 april 2018

Andy van den Dobbelsteen ontvangt Koninklijke Onderscheiding

Vandaag werd BK hoogleraar Andy van den Dobbelsteen verrast met een Koninklijke Onderscheiding tijdens de Nationale Lintjesregen. Op het stadhuis van Delft ontving hij de onderscheiding 'Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw' uit handen van de burgemeester van Delft, Marja van Bijsterveldt.

26 april 2018

Co Verdaas benoemd tot hoogleraar Gebiedsontwikkeling

De faculteit Bouwkunde is verheugd te kunnen melden dat Co Verdaas is benoemd tot hoogleraar Gebiedsontwikkeling. De komende jaren zal de praktijkleerstoel concepten ontwikkelen voor duurzame stedelijke gebieden, om zo de gebruiks-, belevings- en toekomstwaarde van de gebouwde omgeving te behouden en te verbeteren.

24 april 2018

Mohawkpodium te zien tijdens OWEE 2018

Het Mohawkpodium, een uitvouwbaar, autonoom podium ontworpen door Ate Snijder (AE&T), zal als podium worden gebruikt tijdens de OWEE-introductieweek 2018. De op transformers geïnspireerde podiumtent is ontworpen als mobiele locatie voor optredens met een uniek eigen karakter.

24 april 2018

Rethink the City MOOC ontvangt eervolle vermelding

‘Rethink the City: New approaches to Global and Local Urban Challenges’ ontving een eervolle vermelding in de 2018 Open Education Awards, in de categorie ‘Open Course / OCW / MOOC’.

11 april 2018

Philomena Bluyssen benoemd tot erelid ISIAQ

Op 5 april werd SenseLab oprichter en professor Philomena Bluyssen benoemd tot erelid van de Nederlandse Afdeling van de International Society for Indoor Air Quality.

27 maart 2018

Privatisering van publieke ruimte vraagt om heldere regels

Kunnen we de inrichting van publieke ruimte overlaten aan private partijen? Ja, concludeert Els Leclercq in haar promotieonderzoek, maar dat heeft serieuze consequenties voor wat we op straten, pleinen en in parken mogen doen en laten. Zij pleit voor heldere regels vanuit de overheid.

22 maart 2018

Puntenwolk slim gemodelleerd met 3D skelet

Geografische puntenwolken zijn goede hulpmiddelen voor het modelleren van onze gebouwde en natuurlijke omgeving, maar in de praktijk komt hier nog veel handwerk bij kijken. Ravi Peters promoveerde op zijn gebruik van een 3D skelet, waardoor puntenwolken opdeelbaar zijn in objecten en makkelijker automatisch te verwerken.

22 maart 2018

Faculteit Bouwkunde onderzoekt samenwerking markt en waterschappen

De leerstoel Publiek Opdrachtgeverschap van de faculteit Bouwkunde TU Delft gaat op verzoek van de waterschappen onderzoek doen naar de samenwerking tussen waterschappen en het bedrijfsleven bij de realisatie van infrastructurele projecten van de waterschappen.