Research Fellowship Urban Forestry

René van der Velde (Landscape Architecture) has been appointed as Research Fellow Urban Forestry, cementing a new collaboration between the BK City and the Dutch association for green-space professionals VHG.

24 mei 2018

Slimme tools voor een verbonden campus

Het net gepubliceerde boek ‘Smart campus tools 2.0 – een internationele vergelijking’ illustreert hoe breed smart campus tools kunnen worden ingezet. Bart Valks, Monique Arkesteijn en Alexandra den Heijer (MBE) laten zien hoe smart campus tools kunnen worden ingezet om zowel de gebruikerservaring te verbeteren als vastgoedmanagement te optimaliseren.

24 mei 2018

Ghana kan leren van Nederlandse woningcorporaties

Beheer van de woningvoorraad gaat in Ghana op veel plaatsen gepaard met chronisch achterstallig onderhoud. De werkwijze van Nederlandse woningcorporaties biedt handvatten voor een oplossing, blijkt uit onderzoek van promovendus Samson Aziabah.

Koopwoningmarkt staat onder druk

Veel vraag en (te) weinig aanbod zorgen voor een verdere koopprijsstijging in alle woningmarktgebieden. Ook de aanhoudende lage hypotheekrente en de inkomensgroei, die door de sterke economie vermoedelijk de komende paar jaar nog versterkt zullen doorzetten, dragen daaraan bij.

Urbanisation in the North Sea mapped out

Guest researcher Nancy Couling set out to investigate the unseen urbanisation processes in the North Sea. At the halfway mark of her research, she has found several challenges for the North Sea: “We need to leave space for culture, heritage, and environmental values in order to make the North Sea a common space.”

09 mei 2018

Online learning for a circular economy

Our global society is not sustainable. Massive challenges like climate change and resource scarcity coincide with the desire to sustain our economies and offer opportunities for a growing world population. Explore the circular economy as a possible solution in these two Massive Open Online Courses (MOOCs).

26 april 2018

Andy van den Dobbelsteen ontvangt Koninklijke Onderscheiding

Vandaag werd BK hoogleraar Andy van den Dobbelsteen verrast met een Koninklijke Onderscheiding tijdens de Nationale Lintjesregen. Op het stadhuis van Delft ontving hij de onderscheiding 'Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw' uit handen van de burgemeester van Delft, Marja van Bijsterveldt.

26 april 2018

Co Verdaas benoemd tot hoogleraar Gebiedsontwikkeling

De faculteit Bouwkunde is verheugd te kunnen melden dat Co Verdaas is benoemd tot hoogleraar Gebiedsontwikkeling. De komende jaren zal de praktijkleerstoel concepten ontwikkelen voor duurzame stedelijke gebieden, om zo de gebruiks-, belevings- en toekomstwaarde van de gebouwde omgeving te behouden en te verbeteren.

24 april 2018

Mohawkpodium te zien tijdens OWEE 2018

Het Mohawkpodium, een uitvouwbaar, autonoom podium ontworpen door Ate Snijder (AE&T), zal als podium worden gebruikt tijdens de OWEE-introductieweek 2018. De op transformers geïnspireerde podiumtent is ontworpen als mobiele locatie voor optredens met een uniek eigen karakter.

24 april 2018

Rethink the City MOOC ontvangt eervolle vermelding

‘Rethink the City: New approaches to Global and Local Urban Challenges’ ontving een eervolle vermelding in de 2018 Open Education Awards, in de categorie ‘Open Course / OCW / MOOC’.