05 december 2019

Studenten Architecture winnen ontwerpprijs voor eco-cabine

Masterstudenten Mickaël Minghetti en Karol Wojtas onderzochten hoe je in een spectaculaire maar kwetsbare omgeving kan wonen. Vectorworks beloonde hun ontwerp voor een eco-cabine met een prijs van $1.000,- en gratis Vectorworks software en training voor de faculteit Bouwkunde.

21 november 2019

Grant for sustainable integration of vertical farming

Vertical farming is the integration of high-tech agriculture in buildings. SKY HIGH researches this revolution in plant production with over 23 partners. Researchers from BK Bouwkunde received a grant of €560.000,- to explore how vertical farming can be integrated sustainably in buildings and urban energy systems.

19 november 2019

‘Passieve koeling is een kwestie van slim ontwerpen’

Energieneutraal bouwen is in warme streken bijna onhaalbaar zonder het gebruik van passieve koeling. Neem een voorbeeld aan de Chinese plattelandsarchitectuur, zegt promovendus Xiaoyu Du. Die heeft dankzij een slimme opzet van ruimtes geen energieverslindende airco’s nodig.

19 november 2019

‘Glasstenen zijn monsters!’

Flessen recyclen hebben we aardig in de vingers, maar met veel ander afvalglas wil het maar niet lukken. Maak er gietglas van, zegt promovenda Faidra Oikonomopoulou. Dat is sterker dan staal of beton en is bovendien een prachtig transparant bouwmateriaal.

14 november 2019

Een technologische én maatschappelijke uitdaging

Als we onze steden energieneutraal willen hebben, moeten we de manier waarop we daar leven drastisch veranderen. De City-zen Roadshow is opgezet om duidelijk te maken dat we duurzaamheid vanuit zowel technologisch als maatschappelijk perspectief moeten bekijken.

07 november 2019

Exploration of aesthetics in façade design

The research project ‘PrettyFace – Exploration of aesthetics in façade design’ has been granted funding by NWO Creative Industry KIEM. The project aims to explore aesthetical aspects of façade design, with the goal of identifying and discussing parameters. These parameters can be used to develop building products for architectural application based on aesthetical preferences.

24 oktober 2019

Freya Spencer-Wood nominated for TU Delft Best Graduate Award 2019

Freya Spencer-Wood graduated from the faculty of Architecture and the Built Environment with a thesis on how the dialogue between politics and architecture can be made as open and accessible as possible. On 12 November, Spencer-Wood will give a live pitch to compete for the title ‘TU Delft Best Graduate 2019’, together with the seven nominees from other faculties.

09 oktober 2019

“Wat gebeurt er met constructies nadat ze uit het gebouw worden gehaald?”

Mauro Overend is benoemd tot hoogleraar Structural Design & Mechanics aan de Faculteit Bouwkunde. “Veiligheid garanderen en tegelijkertijd de middelen efficiënter gebruiken, dat is het hoofddoel.”

26 september 2019

ECHO Award nominatie voor onderzoek naar glasproductie

Student Ivneet Singh is geselecteerd als finalist voor de ‘ECHO Award Bèta techniek’. Hij werkt aan een nieuwe manier om glas te produceren om volledige transparante constructies te kunnen maken in grote openbare ruimtes. Zijn toewijding en aanpak voor zijn complexe en uitdagende afstudeerproject resulteerden in zijn nominatie.

12 september 2019

Modern trombe wall selected for best tech idea

The Double Face 2.0 research project has been selected as one of the best tech ideas of the Netherlands in 2019. The trombe wall with phase changing materials can ensure a much lower energy consumption of buildings. Science magazine KIJK organises the public contest, voting is possible until 1 October 2019.