15 april 2020

Guido de Croon benoemd tot hoogleraar ‘Bio-inspired Micro Air Vehicles’

Guido de Croon is benoemd tot hoogleraar bij de afdeling Control & Operations.

09 maart 2020

Minister stuurt actieplan Hybride Elektrisch Vliegen naar de Tweede Kamer

Het plan biedt inzicht hoe Nederland zich kan ontwikkelen op het gebied van hybride en elektrisch vliegen.

04 maart 2020

Aerospace Engineering in top vijf QS Subject ranking

In de QS Subjects ranking staat de TU Delft in de top vijf in het vakgebied Mechanical, Aeronautical & Manufacturing engineering.

03 maart 2020

Joris Melkert nieuwe directeur onderwijs

Met ingang van 12 juli 2020 wordt Joris Melkert de nieuwe directeur onderwijs van de Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek.

03 maart 2020

Aerospace Engineering betrokken bij vier nieuwe onderzoeken naar planeten en exoplaneten

Onderzoekers van de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek van de TU Delft zijn betrokken bij vier van de acht nieuwe projecten die binnen het Nederlandse planetaire en exoplanetaire programma 'PEPSci' van start gaan.

18 februari 2020

2.75M EU grant voor STEP4WIND

Het project STEP4WIND heeft als doel het niveau van commerciële readiness van drijvende offshore-windenergie te verhogen.

13 februari 2020

Gezondheidsproblemen door luchtvervuiling vaak veroorzaakt door emissie op afstand

Luchtvervuiling, en de vroegtijdige sterfte die daarmee samenhangt, worden sterk beïnvloed door emissiebronnen op afstand. Ongeveer de helft van de vroegtijdige sterfte in de VS vindt plaats buiten de staat waarin de emissie wordt geproduceerd.

12 februari 2020

Variaties in neerslag op de Noordpool zullen sterk toenemen

Door de opwarming in het Noordpoolgebied zal daar gemiddeld meer neerslag gaan vallen.

12 februari 2020

De Vliegende Hollanders: Wat is de toekomst van de Nederlandse luchtvaart?

Decaan Henri Werij was te gast in Pakhuis de Zwijger.

07 februari 2020

TU Delft en TU Braunschweig gaan samenwerken

Decaan Henri Werij heeft een strategisch samenwerkingsverband getekend op het gebied van duurzame luchtvaart.