Onderzoeknieuws

1058 resultaten

13 maart 2018

Succesvolle Masterclass Energietransitie

Op vrijdag 9 maart jl. is er een zeer succesvolle masterclass energietransitie georganiseerd binnen de ontwerpstudie “Stad van de Toekomst” over de grote opgave van de energietransitie voor nieuwe vormen van energiewinning, minder en ander gebruik van energie en over de impact die dit heeft op de (gebouwde) omgeving.

13 maart 2018

Joris Dik (MSE) in Focus

12 maart 2018

TU Delft Launches Solar Energy Potential Website

The Dutch Photovoltaic Energy Portal 2.0 (PVP 2.0) offers the most comprehensive overview of the potential for utilization of solar energy in the Netherlands so far.

05 maart 2018

TU Delft scant Meisje met de parel van Vermeer

Vorige week is in het Mauritshuis een diepgaand onderzoeksproject gestart naar het Meisje met de parel (1665) van Johannes Vermeer. Het onderzoek maakt gebruik van de nieuwste technieken, duurt twee weken en wordt uitgevoerd voor de ogen van het publiek in de Gouden Zaal van het Mauritshuis.

02 maart 2018

Windenergie: kosten verder omlaag

Ondanks de recente groei is er nog steeds veel ruimte voor kostenreductie in windenergie. Dat stelt prof.dr. Simon Watson in zijn intreerede aan de TU Delft op vrijdag 2 maart.

28 februari 2018

Prof.dr. Rob F. Mudde nieuwe Vice-Rector Magnificus/Vice-President Education TU Delft

Prof.dr. Rob F. Mudde wordt Vice-Rector Magnificus/Vice-President Education (VRM/VPE), tevens vicevoorzitter, in het College van Bestuur van de TU Delft. De Raad van Toezicht heeft Rob Mudde benoemd per 1 maart 2018.

28 februari 2018

TPM launches HumTech Lab

The Humanitarian Technology (or “HumTech”) Lab brings together students and researchers who contribute their expertise to design, develop, implement, and evaluate new technologies for humanitarian aid. Through this initiative, HumTech Lab aims to bring technology-driven, evidence-based solutions to humanitarian aid and disaster relief operations.

Joris Dik (MSE) in o.a NRC en The New York Times

Tope Agbana en Hai Gong (DCSC) in Delta

Nima Tolou (BMechE) in de Ingenieur

22 februari 2018

Horizon2020-subsidie voor onderzoek naar vliegtuigonderhoud

Onderzoekers van de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek dr. Santos, dr. Zarouchas, dr. ir. Verhagen en dr. Mitici hebben in het kader van Horizon2020 een subsidie van 6,8 miljoen euro ontvangen voor hun voorstel voor het ontwikkelen van een geïntegreerd systeem voor het management van vlootonderhoud bij vliegtuigen.

22 februari 2018

David Abbink benoemd tot hoogleraar Haptic Human-Robot Interaction

Prof. dr. ir. David Abbink is met ingang van 13 februari 2018 benoemd tot hoogleraar Haptic Human-Robot Interaction bij de afdeling Cognitive Robotics (CoR). De focus van Abbinks onderzoek ligt op de interactie en samenwerking tussen mens en robot.

Chirurgisch polslicht van Klinische Technologie in OK Visie

Ewout Arkenbout (BMechE) in OK Visie