Ontwerpers TU Delft zetten nieuwe visie op mobiliteit in beweging

Mobility|Society Live (21 juni) brengt auto-ontwerpers, cultuur en hedendaagse dans samen in midzomerspektakel

Nieuws - 17 mei 2022 - Communication

Mobiliteit wordt meestal gezien als auto’s, bruggen en containerschepen. Maar een groep ontwerpers van de TU Delft wil de complexe rol van mobiliteit in het vormgeven van onze samenleving blootleggen. Op 21 juni stelt een uniek publiek evenement de onderliggende rol van mobiliteit centraal.  Project mede-oprichter en creatief directeur, professor Matthijs van Dijk: "Van de beweging van goederen en materialen tot de stroom van mensen en ideeën, door een breder perspectief van mobiliteit te onderzoeken, willen we beter begrijpen hoe we kunnen ontwerpen voor de samenleving."

Nieuwsgierig om meer te ontdekken over het onderwerp mobiliteit en bij te dragen aan het vooruit helpen van het gesprek? Tickets voor dit bezienswaardige-evenement in de Aula van de TU Delft zijn nu verkrijgbaar.

Van dans tot discussiepanels: wat u kunt verwachten tijdens Mobility|Society Live

Het evenement begint om 15:00 uur met een optreden van het internationaal befaamde Nederlands Dans Theater. NDT2 zal een zelden uitgevoerde dans opvoeren genaamd: 'The Most Fascinating Problem in The World' van Tom Weinberger. Dit zal worden vervolgd door een reeks keynote speeches en discussiepanels, waaronder:

•    Emily Molnar, artistiek directeur van het Nederlands Dans Theater, over zelf-perceptie en de systemische gevolgen van individuele menselijke beweging
•    Carolyn Steel, architect,auteur en deskundige op het gebied van voedsel en steden, over de mobiliteit van voedsel en de organisatie van het stadsleven
•    Kader Abdolah, dichter en schrijver, over de mobiliteit van ideeën en de maatschappelijke gevolgen daarvan
•    Mariana Mazzucato, auteur en hoogleraar economie van innovatie aan het University College London, over de mobiliteit van eigendommen en hoe verschuivende kapitaalstromen sociale structuren beïnvloeden
•    Ruben Terlou, documentairemaker, fotograaf en arts, over de mobiliteit van ideeën en goederen geïnspireerd door zijn eigen uitgebreide reizen en VPRO-documentaires over China
•    Adrian van Hooydonk, design director bij BMW en TU Delft alumnus van het jaar 2014, over de toekomst van automotive design
•    Annelien de Dijn, historica en auteur, over het begrip vrijheid en het begrip van mobiliteitsrechten

Door middel van dans, visuele vertellingen en discussiepanels zal er aandacht besteed worden aan vragen rondom de waarden, principes en verantwoordelijkheden van mobiliteit. Nanjala Nyabola, schrijver, politiek analist en activist, zal het gesprek als moderator leiden en afwenden van de status quo.

Vanaf 19.30 uur wordt het gesprek voortgezet in de vorm van een netwerkborrel.

U bent uitgenodigd

Onderzoekers, professionals uit de industrie, mobiliteitsexperts, wetgevers, beleidsmakers, studenten en iedereen die geïnteresseerd is in het ontwikkelen van een nieuw verhaal over mobiliteit, wordt uitgenodigd om Mobility|Society Live bij te wonen op 21 juni 2022 van 15:00 - 21:00 uur. Naast het hoofdprogramma is er een receptie en zijn er mogelijkheden om te netwerken. Reserveer hier uw tickets om een midzomeravond te beleven die beweegt.

Over Mobility|Society

Mobility|Society is een visionaire beweging die een nieuw gesprek op gang wil brengen rond het concept mobiliteit door te erkennen dat mobiliteit alle bewegingen met intentie beschrijft, en dat het als proces de maatschappij op een fundamenteel niveau heeft gevormd en blijft vormen.

Deze beweging brengt ontwerpers, filosofen, ingenieurs, economen, activisten, professionals uit de industrie en andere denkers op het gebied van mobiliteit samen. Mobility|Society is een project van de faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft en streeft naar het ontwikkelen van innovatieve oplossingen en omarmt de missie om impact te creëren voor een betere samenleving.

Meer informatie over Mobility|Society vindt u hier.