Cynthia Liem ontvangt Women in AI Nederland Diversity Leader Award

Nieuws - 13 februari 2024 - Communication EWI

Cynthia Liem, universitair hoofddocent van de afdeling Intelligente Systemen, is erkend met de Women in AI Nederland Diversity Leader Award 2024. Dit benadrukt haar bijdragen aan het verbeteren van diversiteit, gelijkheid en inclusiviteit binnen de sector kunstmatige intelligentie (AI).

De prijs erkent degenen die hebben gewerkt aan het inclusiever maken van AI, met name voor minderheidsgroepen, ondervertegenwoordigde en gemarginaliseerde groepen. Cynthia is actief betrokken geweest bij het overbruggen van de kloof tussen AI en deze gemeenschappen, en heeft haar rol uitgebreid buiten de academische wereld om zich te engageren met het publieke domein en beleidsvorming.

Cynthia was niet de enige vrouw van EWI aanwezig op het gala. Sterker nog, Odette Scharenborg, ook universitair hoofddocent van de afdeling, was genomineerd voor de AI Onderzoeker award. Dit onderstreept de betrokkenheid van de faculteit bij baanbrekend onderzoek en pleitbezorging voor diversiteit in technologie.

TU Delft spreekt zijn felicitaties uit aan Cynthia Liem voor haar prijs en kijkt uit naar haar toekomstige bijdragen aan het inclusiever maken van AI.