Laatste Nieuws

906 resultaten

04 november 2021

QuTech creëert een ‘time crystal’

Onderzoekers van QuTech hebben een ‘time crystal’ gemaakt, een nieuwe exotische kwantumfase van materie, met behulp van een quantumcomputer op basis van diamant. Samen met een simultaan experiment door Google werpen de resultaten een nieuw licht op de natuurkunde van uit-evenwicht kwantumsystemen. Het team rapporteert hun bevindingen in Science.

04 november 2021

TU Delft op 21e positie in THE Engineering & Technology ranglijst

In de Times Higer Education Subject Rankings die recent zijn gepubliceerd, handhaaft de TU Delft haar positie in de wereldwijde top 25 op Engineering & Technology. Dit is voor een technische universiteit als de TU Delft de meest relevante categorie.

02 november 2021

Marileen Dogterom gekozen tot KNAW-president

02 november 2021

Modder gebruiken om onze dijken te versterken

01 november 2021

Smeltwater uit de Oostenrijkse Alpen

Groots, meeslepend en een urgent maatschappelijk probleem. In haar zoektocht naar een geschikt afstudeeronderwerp legde masterstudent Watermanagement Sarah Hanus de lat hoog. De perfecte uitdaging vond zij in de Oostenrijkse Alpen, waar door klimaatverandering de waterafvoer van rivieren verandert. Met het model dat Hanus zelf ontwikkelde kan ze tot ver in de toekomst voorspellen hoe water uit de bergen zal stromen. Het leverde haar de titel Best Graduate van de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen op.

29 oktober 2021

TU Delft presenteert acht Best Graduates 2021

Vandaag, 29 oktober, maakt het Universiteitsfonds Delft de acht Best Graduates 2021 van de TU Delft bekend. Elk jaar selecteren de acht faculteiten van de TU Delft hun beste afstudeerder. Op 11 november, tijdens de TU Delft Best Graduate Award Ceremony, zullen de ingenieurs ieder hun persoonlijke verhaal vertellen achter hun innovatief onderzoek en presenteren ze de resultaten van hun afstudeerscriptie. Kom je ook?

28 oktober 2021

TU Delft op 50e plaats in THE Reputation Ranking

28 oktober 2021

TU Delft doet mee aan Nationale Klimaatweek

Van 28 oktober tot 5 november is het Nationale Klimaatweek met als slogan ‘iedereen doet wat’. De TU Delft doet, als klimaatuniversiteit, volop mee, want aandacht voor het klimaat is urgenter dan ooit.

26 oktober 2021

Brunel Solar Team op de derde plek na intensieve eerste dag in Marokko

22 oktober 2021

Mechanisme achter het ontstaan van virusvarianten ontrafeld

Een internationaal consortium, onder leiding van de TU Delft en de University of North Carolina, is er voor het eerst in geslaagd de moleculaire oorsprong van recombinatie in virussen te bekijken en doorgronden. Door haperingen tijdens het replicatieproces van virussen vindt recombinatie plaats: de uitwisseling van stukjes RNA.