News 2022

13 december 2022

Pavol Bauer awarded "Doctor honoris causa" by Polytehnica University Timisoara

Professor Pavol Bauer has been awarded "Doctor honoris causa" by Polytehnica University Timisoara for his valuable contributions to the higher education development, scientific research, and good cooperation.

01 juni 2022

Best Poster in 2022 ECPE Summer School

We are delighted to share that Francesca Grazian's poster entitled "Voltage/Current Doubler for Wireless Charging of Electric Vehicles" won the best poster award sponsored by the European Center for Power Electronics (ECPE) and Associazione Nazionale Azionamenti Elettrici (ANAE) during the 2022 edition of the European PhD School! We are proud that our research on wireless charging carried out at TU Delft in the DCE&S group got this acknowledgment.

15 maart 2022

Documentaire zonne-energie-expert Miro Zeman wint filmprijs

Een wetenschapper die een prestigieuze filmprijs in de wacht sleept: het gebeurt niet vaak. Toch overkwam het Miro Zeman (zonne-energie-expert van de TU Delft) vorige week. Een minidocumentaire over energietransitie, waarin Zeman uitweidt over zijn wetenschappelijke droom en hoe die te vervullen in het gloednieuwe ESP Lab, werd tijdens de Avond van de Opdrachtfilm onderscheiden met een Groene Reiger. De Gouden Reigers worden jaarlijks uitgereikt aan de beste in opdracht gemaakte films. De Groene Reiger is nog nét wat specialer, omdat de makers extra jong zijn.

05 maart 2022

Weg met de laadpaal! Opladen tijdens het rijden heeft de toekomst

Als alle auto's elektrisch zijn, zou heel het land vol moeten staan met laadpalen. Dat kan ook anders. Draadloos opladen heeft de toekomst.

02 maart 2022

Arno Smets and Peter Palensky in Atlas (NPO 2 show)

Kunnen we wel van het gas af? We zijn voor ± 15 procent afhankelijk van Russisch gas. Zelfs als het ons lukt om heel veel zonnepanelen neer te leggen, is het probleem niet opgelost. Ons elektriciteitsnetwerk kan al die energie helemaal niet aan. We praten er in Atlas over met hoogleraar zonne-energie Arno Smets en hoogleraar intelligente elektriciteitsnetwerken Peter Palensky.

04 februari 2022

TU Delft wil met nieuwe serie MOOCs de energietransitie helpen versnellen

Op 8 februari 2022 lanceert TU Delft een serie van vier nieuwe massive open online courses over “Intelligent and Integrated Energy Systems”.