192 resultaten

08 juni 2022

Energietransitie centraal in TU Delft-onderwijs

On Thursday 9 June, the TU Delft campus will be buzzing like never before. On that day, students will be presenting their ideas on how to accelerate the energy transition. Over the past six months, more than 15,000 TU Delft students have followed a course on energy transition. This has resulted in a large number of ideas and prototypes that can be seen on 9 June during the Energy Challenge Event, which is part of TU Delft's anniversary year.

02 juni 2022

Jan-Maarten Geertman Alumnus van het Jaar 2022

Jan-Maarten Geertman, director net zero production bij Heineken, is verkozen tot TU Delft Alumnus van het Jaar 2022.

31 mei 2022

A toolbox for quantum acoustics experiments

27 mei 2022

Nieuwe route om materialen van minuscule deeltjes te bouwen

23 mei 2022

Buiten de lijntjes voor het bètaonderwijs

13 mei 2022

Sorin Bunea en Rose Sharifian ontvangen Faculty of Impact grant van NWO

De Faculty of Impact is opgericht zodat wetenschappers hun onderzoek ook gebruiken om maatschappelijke kwesties aan te pakken en economische groei te realiseren.

12 mei 2022

Paulien Herder gekozen tot nieuw KNAW lid

Paulien Herder, hoogleraar Engineering Systems Design, is een van de tweeëntwintig nieuwe leden van de KNAW. Prof.dr.ir. Paulien Herder is sinds 1 maart 2021 decaan van de faculteit Technische Natuurwetenschappen (TNW) van de TU Delft.

03 mei 2022

Zwaartekracht-financiering voor quantum-materialen consortium

Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft een Zwaartekracht-subsidie van 21,5 miljoen euro toegekend aan het QuMAT consortium, waarvan TU Delft onderzoeker Kobus Kuipers (Quantum Nanoscience) een van de hoofdaanvragers is.

03 mei 2022

Zwaartekracht-financiering voor levende cellen consortium

Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft een Zwaartekracht-subsidie van 20,8 miljoen euro toegekend aan het IMAGINE! consortium, waar TU Delft onderzoekers Elizabeth Carroll, Sjoerd Stallinga (allebei ImPhys) en Carlas Smith (3ME) deel van uitmaken.

28 april 2022

Ontdekking van de onmogelijk geachte supergeleider in één richting

Associate Professor Mazhar Ali en zijn onderzoeksgroep aan de TU Delft hebben eenrichtingssupergeleiding zonder magnetische velden ontdekt, iets wat sinds de ontdekking in 1911 voor onmogelijk werd gehouden.

Blijf op de hoogte