08 maart 2023

Carola Hein onderscheiden met de Open Education Ambassador Award

Op 7 maart, ter gelegenheid van de Open Education Week 2023, ontvingen acht docenten van de TU Delft de award als erkenning voor hun inzet om kennis en leermiddelen openlijk te delen met de wereld. Van onze faculteit ontving hoogleraar Carola Hein de Award.

07 maart 2023

Marie Skłodowska Curie Postdoctoral Fellowship opportunities

Excellent postdocs and recent PhD graduates who would like to apply for the Marie Sklodowska Curie Postdoctoral Fellowships 2023 (MSCA-PF-2023) are invited to express their interest. Selected candidates will receive support from our university to write a successful proposal for this call.

01 maart 2023

TU Delft wint 2022 edX Prize voor innovatief online onderwijs over duurzame stedelijke ontwikkeling

26 februari 2023

Uniek schaalmodel in de maak: Toren van Vladmir Tatlin

Niemand weet precies hoe de Toren van Vladimir Tatlin in elkaar heeft gezeten. Er zijn maar een paar tekeningen, schetsen en foto’s van de toren. En een beperkt aantal nog bestaande eerder gemaakte schaalmodellen; maar zijn die kloppend? Momenteel zijn Bas Vahl (Maquettetechniek) en Peter Koorstra (Vormstudie) in de maquettehal bezig met het reconstrueren en opbouwen van een nieuw schaalmodel van deze bijzondere toren.

15 februari 2023

Diversiteit en Inclusie 2.0: een interview met het BK D&I Team

Vanaf februari 2023 legt Roberto Rocco de functie van Faculty Diversity and Inclusion Officer neer, om opgevolgd te worden door Robert (Bob) Gorny. Samen met Cécile Calis in de nieuwe functie van Community Officer zullen zij als team bijdragen om van BK een omgeving te maken die diversiteit en inclusiviteit in zowel structuur als functioneren bevordert. Wij kijken graag met hen terug op de afgelopen twee jaar en kijken vooruit naar de komende periode.

09 februari 2023

Koopprijzen dalen voorlopig verder op de Nederlandse koopwoningmarkt

Terwijl het aantal verkochte woningen in de bestaande woningvoorraad redelijk stabiel blijft, zet de daling van de koopprijzen in het vierde kwartaal van 2022 gestaag door. De fors gestegen hypotheekrente in de afgelopen maanden heeft direct gevolgen voor de leencapaciteit van huishoudens. In combinatie met de recente koopprijsdaling, maakt deze rentestijging potentiële kopers bovendien weer meer risicomijdend.

25 januari 2023

Open boek Teaching Design For Values: Concepts, Tools & Practices

Het identificeren, interpreteren en implementeren van maatschappelijke waarden in universitair onderwijs is een essentieel onderdeel van verantwoord innoveren en ontwerpen voor rechtvaardige, inclusieve en duurzame samenlevingen. Terwijl er nu een goed gedefinieerde en groeiende hoeveelheid onderzoek bestaat over de theorie en toepassing van ontwerpen voor waarden (of 'waardegevoelig ontwerpen'), blijft de pedagogische dimensie momenteel onderbelicht.

23 januari 2023

Het Antoni van Leeuwenhoekjaar start met gratis tentoonstelling: FOCUS

“FOCUS: 25 students designing for Antoni van Leeuwenhoek" is een unieke tentoonstelling die de creatieve mogelijkheden van een microbiologie expositie laat zien. De tentoonstelling in OPEN Delft vindt plaats naar aanleiding van het jaar van Antoni van Leeuwenhoek, een van de belangrijkste figuren uit de geschiedenis van de microbiologie. Dit jaar is het 300 jaar geleden dat Antoni van Leeuwenhoek overleed in Delft, nadat hij hier meer dan 90 jaar heeft gewoond en gewerkt.

18 januari 2023

Spaces of Display ‘FOCUS: 25 students designing for Antoni van Leeuwenhoek’

Spaces of Display is een unieke tentoonstelling die de creatieve mogelijkheden van een microbiologie expositie laat zien. De tentoonstelling ‘FOCUS: 25 students designing for Antoni van Leeuwenhoek’ vindt plaats naar aanleiding van het jaar van Antoni van Leeuwenhoek, een van de belangrijkste figuren uit de geschiedenis van de microbiologie.

12 januari 2023

FLIARA - De rol van vrouwen in een duurzamere toekomst voor het platteland

Het nieuw gestarte project FLIARA (Female-Led Innovation in Agriculture and Rural Areas) stelt op unieke wijze een transdisciplinaire, innovatieve methodologie voor om het begrip, het bewustzijn en de erkenning van de rol van vrouwen in een duurzamere toekomst op het platteland te verbeteren en voorstellen te ontwikkelen voor de wijze waarop effectievere beleids- en bestuurskaders dit kunnen ondersteunen en het vermogen van vrouwen om hieraan bij te dragen kunnen vergroten.