09 november 2021

Kijken tussen de verborgen lagen van De Nachtwacht

TU Delft-onderzoekers Andrei Anisimov, Roger Groves en Nan Tao gingen afgelopen week in het Rijksmuseum met speciale apparatuur aan de slag om de onzichtbare structuur van De Nachtwacht zichtbaar te maken.

04 november 2021

Superbus-ingenieur Antonia Terzi (50) overleden

Bij een verkeersongeval in Groot-Brittannië is vorige week Antonia Terzi overleden, destijds een van de drijvende krachten achter de Superbus van de TU Delft.

29 oktober 2021

TU Delft presenteert acht Best Graduates 2021

Vandaag, 29 oktober, maakt het Universiteitsfonds Delft de acht Best Graduates 2021 van de TU Delft bekend. Elk jaar selecteren de acht faculteiten van de TU Delft hun beste afstudeerder. Op 11 november, tijdens de TU Delft Best Graduate Award Ceremony, zullen de ingenieurs ieder hun persoonlijke verhaal vertellen achter hun innovatief onderzoek en presenteren ze de resultaten van hun afstudeerscriptie. Kom je ook?

30 september 2021

Ontdek (Nederlandse) meteorieten in het Delft Meteorieten Lab

Op 2 en 3 oktober is het Weekend van de Wetenschap. Gelukkig zijn er dit jaar alweer meer activiteiten op locatie. Zo kun je in het Science Centre Delft van alles leren over het coronavirus. Maar je kunt ook vanuit huis van heel dichtbij kennismaken met meteorieten en andere inslaggesteentes in het online Delft Meteorite Lab.

23 september 2021

National Geographic Magazine: ‘How Green, How Soon’

De cover story van National Geographic Magazine in oktober ‘How green, how soon?’ gaat over duurzame luchtvaart. In het voorjaar bezocht de topfotograaf Davide Monteleone de faculteit om spectaculaire foto’s te maken van de Flying-V en de SmartX-alpha flexibele vliegtuigvleugel voor het magazine.

07 september 2021

Studie van scenario's: luchtvaart draagt - op dit moment - waarschijnlijk niet bij aan de doelstellingen van Parijs

We weten allemaal dat de emissies van de luchtvaart toenemen. Het klimaatakkoord van Parijs kent geen klimaatdoelstellingen specifiek voor de luchtvaart, maar targets voor het verminderen van de klimaatimpact van de luchtvaart bestaan wel degelijk in ander beleid, regelgeving en onderzoek.

06 september 2021

Max Mulder ontvangt Leermeesterprijs 2021

Op maandag 6 september is de Leermeesterprijs 2021 uitgereikt aan prof.dr.ir. Max Mulder, hoogleraar Control & Simulation van de afdeling Control & Operations bij de Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek (LR).

02 september 2021

Investeer in synthetische kerosine

Op batterijen kun je niet meer dan een paar honderd kilometer vliegen. De overheid moet daarom investeren in synthetische kerosine, betogen Paulien Herder, Joris Melkert en Henri Werij van de TU Delft.

16 augustus 2021

PostNL en TU Delft lanceren Innovatiepostzegels

De 10 postzegels laten op kunstige wijze zien dat Delftse innovaties op allerlei gebieden worden toegepast.

01 juli 2021

Eerste Nederlandse militaire nanosatelliet gelanceerd

Op 30 juni is de eerste Nederlandse militaire nanosatelliet gelanceerd vanuit de Mojavewoestijn in de Verenigde Staten. De nanosatelliet BRIK II werd door het bedrijf Virgin Orbit in een baan om de aarde gebracht.