Delft AI Lab promovendi versterken AI-samenwerkingsverbanden in het buitenland

Nieuws - 30 mei 2023

Eind 2022 is de eerste call voor de nieuwe North America Travel Grant for AI PhDs geopend. Het Universiteitsfonds Delft heeft deze nieuwe reisbeurs mogelijk gemaakt dankzij een donatie van alumnus Felix Herrmann. Inmiddels zijn de eerste drie beurzen toegekend aan Mubariz Zaffar (3DUU Lab), Mirko Baglioni (AI*MAN Lab), en Yiru Jiao (CityAI Lab).

Deze reisbeurs is gericht op promovendi van de TU Delft AI Labs om hen de mogelijkheid te bieden voor een tijdelijk verblijf aan een universiteit in het buitenland. Uitgangpunt van het TU Delft AI Labs & Talent programma is het bouwen van bruggen, en dergelijke buitenlands (onderzoeks-)reizen zijn een integraal onderdeel van het bouwen en onderhouden van bruggen voor de TU Delft en haar academische gemeenschap. In het bijzonder is deze subsidie gericht op een bezoek van TU Delft AI Lab PhD's aan een universiteit in de Verenigde Staten van Amerika of Canada.

De 24 TU Delft AI Labs zetten zich in voor onderwijs, onderzoek en innovatie op het gebied van AI, data en digitalisering. Deze labs zijn een belichaming van de brug tussen onderzoek ‘in’ en ‘met’ AI, data en digitalisering. Ze bevorderen een kruisbestuiving tussen talent en expertise en werken aan de vergroting van de impact van AI op het gebied van natuurwetenschappen, ontwerptechnieken en samenleving. Het oprichten van deze beurs betekent een enorme extra kans voor de persoonlijke ontwikkeling van AI promovendi en zal een geweldige opstap bieden om hun bijdrage aan de ontwikkeling van nieuwe/opkomende, interdisciplinaire velden op het snijvlak van AI en haar toepassing(en) te versterken. Dankzij de North America Travel Grant for AI PhD candidates gaan drie Delftse AI Lab promovendi samenwerkingsverbanden & connecties in het buitenland versterken.

Felicitaties voor Mubariz Zaffar (3DUU Lab), Mirko Baglioni (AI*MAN Lab), en Yiru Jiao (CityAI Lab) die later in 2023 afreizen naar respectievelijk Carnegie Mellon University (Pittsburgh, VS) University of Texas (Austin, VS), en Vanderbilt University (Nashville, VS).

De tweede oproep voor promovendi van de tweede ronde AI Labs (AiDAPT Lab, AIFluids Lab, Delft AI Energy Lab, D@S Lab, HERALD Lab, CHEME AI Lab, SLIMM Lab) staat open tot 1 juli 2023. De derde reisbeursoproep voor de laatste 8 AI Labs wordt later dit jaar verwacht. Neem voor meer informatie contact op met Simon Goede (TU Delft AI Initiative).