Universiteitsfonds Delft geeft vervolg aan succesvolle campagne: Tech for Impact

Nieuws - 18 april 2024

Zorgt gesmolten zout voor schone en veilige kernenergie? Kunnen we hartproblemen beter behandelen met een digital twin? Lukt het om met bacteriën arseen uit grondwater te filteren? Zijn we in 2050 klimaatneutraal door CO2 uit de lucht te halen? Deze vragen staan centraal in de campagne Tech for Impact 2024.

Dag in dag uit werken wetenschappers en studenten aan TU Delft aan projecten die onze wereld een beetje beter maken. Het Universiteitsfonds brengt dit belangrijke werk onder de aandacht van alumni en haalt er geld voor op. Na een zeer succesvolle campagne in 2023 geeft het fonds dit jaar een vervolg aan ‘Tech for Impact’.

Vier projecten geselecteerd

Voor de campagne zijn vier aansprekende projecten geselecteerd. Het fonds zal het werk van onderzoekers Anna Smith, Mathias Peirlinck, Roos Goedhart en David Vermaas dit jaar extra onder de aandacht brengen. Het zijn vier toponderzoekers die niet alleen worden gedreven door hun wetenschappelijke motivatie, maar ook het uitgesproken doel hebben om met hun werk en expertise een positieve bijdrage te leveren aan de wereld.

Prof.dr.ir. Tim van der Hagen over deze campagne: “Als Rector Magnificus van TU Delft zie ik iedere dag in de praktijk hoe belangrijk de ondersteuning van alumni en relaties van TU Delft is. Het draagt ook bij aan de ambitie van onze universiteit om excellente wetenschap samen te laten gaan met maatschappelijke impact. Ik steun deze campagne van harte en hoop dat u ook meedoet.”

De donateur kiest

Net als afgelopen jaar kan de donateur kiezen naar welk project zijn of haar donatie gaat. Op www.tudelft.nl/techforimpact worden de vier projecten toegelicht en kan direct een keuze worden gemaakt.