Student IT Desk

De studentenhelpdesk Student IT Desk (SID) biedt hulp bij inhoudelijke vragen over software die je gaat gebruiken binnen je studie, helpt je met de installatie van de software en maakt je snel wegwijs met het pakket. Maar je kunt ook met praktische vragen over je laptop bij ons terecht, bijvoorbeeld hoe je internettoegang kunt krijgen, welke printfaciliteiten er zijn en hoe je daarvan gebruik kunt maken. Ons doel is om je met al je ICT vragen en problemen verder op weg te helpen zodat je snel weer aan de slag kan met je studie.

De SID wordt bemenst door ervaren studenten die vanuit hun eigen kennis en ervaringen het leuk vinden om jou verder te helpen. Zij weten immers als geen ander wat jij aan faciliteiten tijdens je studie nodig hebt. 

VANWEGE DE SITUATIE MET BETREKKING TOT CORONA, LET OP HET VOLGENDE:

Ondersteuning

De Student IT Desk blijft onder de huidige omstandigheden de best mogelijke ondersteuning bieden. Voorlopig kun je alleen via e-mail en de Self Service Portal contact met ons opnemen voor je ICT gerelateerde vragen.

  • Email: je kunt alleen contact opnemen met de SID-locaties Adhok, Bibliotheek, Pulse en Studoc. Het e-mailadres van de SID-locaties vind je op www.sid.tudelft.nl.
  • Self Service Portal https://tudelft.topdesk.net/tas/public/ssp/ (kies een van de Student IT Desks , Adhok, Bibliotheek, Pulse of Studoc als Operatorsgroep)

Handleidingen

Probeer eerst zelf je probleem op te lossen met behulp van de handleidingen die de TU Delft ICT Manuals http://ictmanuals.tudelft.nl aanbiedt.

Software

Hieronder vind je verschillende softwarepakketten (gratis of met korting) die je thuis kunt gebruiken voor studiedoeleinden.

Hardware

In geval van schade aan je laptop neem je eerst contact op met de SID via de hierboven aangegeven kanalen. Bezoek de SID-locaties niet omdat we gesloten zijn voor publiek en wij je niet kunnen helpen aan de balie.

 

 

@Hok (faculteit Bouwkunde)

SID Fellowship

Studoc (faculteit CiTG)

SID Drebbelweg (Gebouw 35)

SID Pulse

TU Delft Library

Adhok (faculteit Bouwkunde):

  • maandag t/m vrijdag  09.00 - 17.00 uur

SID Drebbelweg (Gebouw 35):

  • maandag t/m donderdag 07.30 - 20.30 uur
  • vrijdag 07.30 - 18.00 uur
  • Gesloten van maandag 3 februari t/m vrijdag 7 februari

SID Pulse:

  • maandag t/m zondag 08.00 - 00.00 uur

SID Fellowship:

  • maandag t/m vrijdag 08.00-20.00 uur
  • tentamenperiode en 'witte' weken: maandag t/m vrijdag 08.00 - 00.00 uur, zaterdag - zondag 08.00 - 22.00 uur

Studoc (faculteit CiTG):

  • maandag t/m donderdag 08.00 - 22.00 uur
  • vrijdag 08.00 uur t/m 18.00 uur
  • tentamenperiode en 'witte' weken: maandag t/m vrijdag 08.00 – 22.00 uur, zaterdag 09.00 – 18.00 uur

TU Delft Library:

  • maandag t/m zondag 08.00 - 00.00 uur
  • tentamenperiode en 'witte' weken: maandag t/m zondag 08.00 - 02.00 uur  

Diensten

Op alle Student IT Desks kun je terecht met onderstaande ICT vragen of problemen (basisdiensten). Naast deze basisdiensten biedt een aantal locaties nog een aantal specifieke diensten. Je vindt ze hieronder omschreven. 

Basisdiensten

  • beantwoorden van vragen Software 1ste en 2de lijns( installeren en inhoudelijke vragen)
  • beantwoorden van vragen over laptops
  • ondersteuning bij installatie laptop
  • informatiepunt
  • hulp bij installatie en problemen mbt het draadloos netwerk
  • oplossen van problemen met TU gerelateerde systemen.
  • hulp bij hardware problemen voor laptops aangeschaft via het TU Delft Laptopproject. Hiervoor kun je contact opnemen met SID-Drebbelweg (gebouw 35)
  • hulp bieden en het beantwoorden van vragen mbt printen
  • beschikbaarheid stellen van handleidingen en ict-gerelateerde dictaten.
  • database software installaties, veel voorkomende problemen bijhouden en verder uitwerken, FAQ.

Specifieke diensten

Adhok (Bouwkunde)

  • aansturing van de Renderfarm (een aantal servers die renders uitrekenen voor het programma Maya) 

SID-Drebbelweg

  • in geval van hardware problemen met laptops verkregen via het TU Delft Laptopproject kun je in bepaalde gevallen een leenlaptop krijgen zolang je eigen laptop wordt gerepareerd.