Student IT Desk

Het Studenten IT desk van de Drebbelweg is van 22 juli tot en met 9 augustus 2024 gesloten.

Met vragen over hardware en software storingen kun je naar de normale SID locaties, Pulse/Echo Library.

Als je in deze periode je laptop wilt aanmelden ter reparatie (inleveren in Leiden).

Voor hardware storingen aan je laptop kun je, tijdens de periode dat het SID Drebbelweg gesloten is, contact opnemen met Microfix

Aanmelden via website: Microfix.nl/sid

adres: Willem Barendszstraat 23, 2315 TZ Leiden.
Website: microfix.nl

De studentenhelpdesk Student IT Desk (SID) biedt hulp bij inhoudelijke vragen over software die je gaat gebruiken binnen je studie, helpt je met de installatie van de software en maakt je snel wegwijs met het pakket. Maar je kunt ook met praktische vragen over je laptop bij ons terecht, bijvoorbeeld hoe je internettoegang kunt krijgen, welke printfaciliteiten er zijn en hoe je daarvan gebruik kunt maken. Ons doel is om je met al je ICT vragen en problemen verder op weg te helpen zodat je snel weer aan de slag kan met je studie.

De SID wordt bemenst door ervaren studenten die vanuit hun eigen kennis en ervaringen het leuk vinden om jou verder te helpen. Zij weten immers als geen ander wat jij aan faciliteiten tijdens je studie nodig hebt. 

Als je contact met de SID’s wilt opnemen, doe dit dan in eerste instantie via e-mail en de Self Service Portal

  • Email: Het e-mailadres van de diverse SID-locaties vind je op Contact gegevens en openingstijden.
  • Self Service Portal: vul het formulier in op de Self Service Portal. Kies in het veld ‘Servicepunt’ een Student IT Desk, Servicepunt-LIB of Servicepunt-Pulse

@Hok (faculteit Bouwkunde)

SID Fellowship

Studoc (faculteit CiTG)

ECHO

SID Drebbelweg (Gebouw 35)

SID Pulse

TU Delft Library

Reguliere openingstijden

De Student IT Desks zijn bereikbaar op onderstaande tijden:

SID @Hok ma t/m vr 09:00 -17:00
SID Drebbelweg / FLUX ma t/m vr 08:00-18:00
SID ECHO ma t/m zo 08:00-00:00
SID Fellowship ma t/m vr 08:00-20:00
SID Library ma t/m zo 08:00-00:00
SID Pulse ma t/m zo 08:00-00:00
SID StuDoc ma t/m do 08:00-22:00
vr 08:00-18:00

 

Speciale dagen

Andere SID locaties zonder vermelding zijn gesloten.

Quick fixes

Onderstaand zijn oplossingen voor veel voorkomende problemen weergeven. Voor meer informatie, kun je op de titel klikken.

Wifi instellen

  • Selecteer Eduroam netwerk
  • Log in met de volgende gegevens:
  • Gebruikersnaam: "je NetID"@tudelft.nl
  • Wachtwoord: ********

E-mail

  • Ga naar outlook.office.com en log in met je Netid.
  • Om mail voor Outlook en mobiele apparaten in te stellen ga naar: ictmanuals.tudelft.nl > e-mail en agenda
  • Je kunt je e-mailadres opzoeken op e-service.tudelft.nl.

Afdrukken

  • Ga naar ictmanuals.tudelft.nl > Afdrukken, scannen en kopiëren

NetID en wachtwoord

  • Om je netID te activeren ga je naar: password.tudelft.nl en gebruik je 'one time key' om een wachtwoord in te stellen.
  • Ga naar e-service.tudelft.nl om je persoonlijke gegevens te wijzigen en je foto te uploaden.

Meer handige informatie

Soft- en hardware

Via onderstaande links vind je verschillende softwarepakketten (gratis of met korting) die je thuis kunt gebruiken voor studiedoeleinden.

In geval van schade aan je laptop die je via het TU Laptopproject hebt aangeschaft, raadpleeg https://www.tudelft.nl/studenten/ict/ict-voorzieningen/laptopproject/hardware-support/

Handleidingen

Op de TU Delft ICT Manuals website: http://ictmanuals.tudelft.nl vind je veel informatie voor het oplossen van veel voorkomende problemen.