Student IT Desk

De studentenhelpdesk Student IT Desk (SID) biedt hulp bij inhoudelijke vragen over software die je gaat gebruiken binnen je studie, helpt je met de installatie van de software en maakt je snel wegwijs met het pakket. Maar je kunt ook met praktische vragen over je laptop bij ons terecht, bijvoorbeeld hoe je internettoegang kunt krijgen, welke printfaciliteiten er zijn en hoe je daarvan gebruik kunt maken. Ons doel is om je met al je ICT vragen en problemen verder op weg te helpen zodat je snel weer aan de slag kan met je studie.

De SID wordt bemenst door ervaren studenten die vanuit hun eigen kennis en ervaringen het leuk vinden om jou verder te helpen. Zij weten immers als geen ander wat jij aan faciliteiten tijdens je studie nodig hebt. 

Contactgegevens

 

 

Adhok (faculteit Bouwkunde)

Julianalaan 134 (BG.Midden.130)
2628 BL  Delft
+31 (0) 15 278 8882
Sid-adhok@tudelft.nl



SID Fellowship (Gebouw 66)

Kluyverweg 5
2629 HS Delft
+31 (0) 15 278 8887
Sid-fellowship@tudelft.nl

Studoc (faculteit CiTG)

Stevinweg 1 (1e etage)
2628 CN  Delft
+31 (0) 15 278 8884
Sid-studoc@tudelft.nl

SID Drebbelweg (gebouw 35)

Cornelis Drebbelweg 5 (hoofdingang)
2628 CM  Delft
+31 (0) 15 278 8883
Sid-drw@tudelft.nl

SID Pulse

Landbergstraat 19 
2628 CE Delft
+31 (0)15 278 9830
sid-pulse@tudelft.nl

TU Delft Library

Prometheusplein 1 (hoofdingang)
2628 ZC  Delft
+31 (0) 15 278 8881
Sid-library@tudelft.nl

Openingstijden

Adhok (faculteit Bouwkunde):

  • maandag t/m vrijdag  09.00 - 17.00 uur

SID Drebbelweg (Gebouw 35, EWI):

  • maandag t/m donderdag 07.30 - 20.30 uur
  • vrijdag 07.30 - 18.00 uur

SID Pulse:

  • maandag t/m zondag 08.00 - 00.00 uur

SID Fellowship:

  • maandag t/m vrijdag 08.00-20.00 uur
  • Tentamenperiode en 'witte' weken: maandag t/m vrijdag 08.00 - 00.00 uur, zaterdag - zondag 08.00 - 22.00 uur

Studoc (faculteit CiTG):

  • maandag t/m donderdag 08.00 - 22.00 uur
  • vrijdag 08.00 uur t/m 18.00 uur
  • Tentamenperiode en 'witte' weken: maandag t/m vrijdag 08.00 – 22.00 uur, zaterdag 08.00 – 18.00 uur

TU Delft Library:

  • maandag t/m zondag 08.00 - 00.00 uur
  • Tentamenperiode en 'witte' weken: maandag t/m  zondag  08.00 - 02.00 uur  

 

 

Diensten

Op alle Student IT Desks kun je terecht met onderstaande ICT vragen of problemen (basisdiensten). Naast deze basisdiensten biedt een aantal locaties nog een aantal specifieke diensten. Je vindt ze hieronder omschreven. 

Basisdiensten

  • beantwoorden van vragen Software 1ste en 2de lijns( installeren en inhoudelijke vragen)
  • beantwoorden van vragen over laptops
  • ondersteuning bij installatie laptop
  • informatiepunt
  • hulp bij installatie en problemen mbt het draadloos netwerk
  • oplossen van problemen met TU gerelateerde systemen, via Blackboard.
  • hulp bij hardware problemen voor laptops aangeschaft via het TU Delft Laptopproject. Hiervoor kun je contact opnemen met SID-Drebbelweg (gebouw 35)
  • hulp bieden en het beantwoorden van vragen mbt printen
  • beschikbaarheid stellen van handleidingen en ict-gerelateerde dictaten.
  • database software installaties, veel voorkomende problemen bijhouden en verder uitwerken, FAQ.

Specifieke diensten

Adhok (Bouwkunde)

  • aansturing van de Renderfarm(een aantal servers die renders uitrekenen voor het programma Maya) 

SID-Drebbelweg

  • in geval van hardware problemen op TU laptops kun je in bepaalde gevallen een leenlaptop krijgen zolang je eigen laptop wordt gerepareerd. Wanneer deze gerepareerd is kun je de laptop hier weer ophalen en de leenlaptop inleveren. 

Studoc (CiTG)

  • assisteren studenten bij problemen TU computers ( dit wordt ook al zo uitgevoerd op de lib, de planning is dit ook op het steunpunt uit te gaan voeren)
  • controleren computers in de computerzalen CiTG( dit wordt ook al zo uitgevoerd op het steunpunt EWI)
  • het overzicht houden over de stilteruimte
  • Libary binnen STUDOC toezicht
  • Sleutel uitgifte voor het avondonderwijs
  • Korte opslag: Mogelijkheid tot kortstondige opslag laptop e.d. (op eigen risico). Waardevolle apparatuur kan bij korte onderbrekingen tijdelijk opgeslagen worden bij de Helpdesk. Dit voorkomt dat mensen die naar het toilet o.i.d. moeten dit mee dienen te nemen of achter dienen te laten (i.v.m. diefstal).
  • Bewaarfunctie: Het bieden van de mogelijkheid voor aan projecten werkende groepen om gezamenlijk hardcopy materiaal bij de Helpdesk tijdelijk op te slaan.
  • Uitleenfunctie: Studenten kunnen adapters, apparatuur voor internetbankieren en ander toebehoren lenen bij de Helpdesk. Dit wordt uitgeleend op basis van een borgsysteem (studentenkaart of Ov-jaarkaart met foto).

TU Delft Library

  • klik hier voor een overzicht