TU Delft minors voor studenten uit Leiden en Rotterdam

Studeer je aan een andere (Nederlandse) onderwijsinstelling? Kijk dan voor meer informatie op de pagina voor Externe studenten.

Hier vind je nieuwe informatie voor studiejaar 2024-2025.

Ben je een student van de Universiteit Leiden of de Erasmus Universiteit Rotterdam en wil je een minor doen bij de Technische Universiteit Delft? Op deze pagina vind je informatie over onder andere het aanbod, het aanmeldproces en andere praktische zaken.

Als student van de Universiteit Leiden of Erasmus Universiteit Rotterdam kun je kiezen voor een minor aan je eigen instelling maar ook voor een bij de TU Delft.

Voor een thematische minor in Delft meld je je via Eduxchange aan. Er gelden verschillende aanmeldperiodes, kijk dus goed wanneer jij je kunt aanmelden voor de thematische minor van jouw voorkeur.

Selectieminors

Voor een selectieminor geldt dat je naast een tijdige (voor)aanmelding via EduXchange mogelijk ook aanvullende documenten moet overhandigen. Lees de informatie in EduXchange bij het kopje 'goed om te weten' om te zien welk type selectie wordt toegepast en wat de deadlines zijn voor aanleveren van de aanvullende criteria. Voor Delftse thematische selectieminors kun jij je in april aanmelden. De uitslag wordt uiterlijk in de eerste week van mei gecommuniceerd.

(Voor)aanmeldperiode 2 April 2024 (13:00) Tot en met 15 April 2024 (23:59)

Let op - Je kunt je vooraanmelding alleen terugtrekken tijdens de aanmeldperiode in april. Ben je eenmaal geselecteerd en definitief ingeschreven op een selectie minor, dan kun jij je niet meer uitschrijven.  Je kunt je voor maximaal 30 EC aanmelden tijdens deze aanmeldperiode.

Niet-selectieminors

Voor een niet-selectieminor geldt directe inschrijving op basis van je huidige opleiding. Er is slecht een beperkt aantal plekken beschikbaar. Het kan dus voorkomen dat de minor van je voorkeur vol is. Voor Delftse thematische niet-selectieminors kun jij je in mei aanmelden.

Aanmeldperiode 15 Mei 2024 (13:00) Tot en met 31 Augustus (23:59)

Ben je eenmaal ingeschreven voor een thematische minor van de TU Delft en zie je af van deelname, dan kun jij je zelf uitschrijven via MyTUDelft  met een actief net ID (je Delftse student-inlog gegevens). Je kunt jezelf dus niet uitschrijven via Eduxchange of je eigen universiteit. Na 31 augustus uitschrijven niet meer mogelijk.

Lukt het niet om jezelf uit te schrijven, neem dan contact op met de onderwijsadministratie. Vermeld je TU Delft studentnummer en de Delftse minor waarvoor jij je wilt uitschrijven. (Verwerking kan tot 5 werkdagen duren).

Let op - eenmaal geplaatst en ingeschreven op een selectie minor, dan kun jij je niet meer uitschrijven. Ook niet via email.