13 juni 2018

Nieuwe editie Vriendenbericht verschenen

In de eerste week van juni 2018 ontvingen de donateurs en relaties van het Universiteitsfonds het Vriendenbericht op de mat.

30 mei 2018

Ionica Smeets Alumnus van het Jaar 2018 van de TU Delft

Wiskundige en Hoogleraar Wetenschapscommunicatie Ionica Smeets is verkozen tot Alumnus van het Jaar 2018. Dat besloot de jury bestaande uit Tim van der Hagen (voorzitter College van Bestuur TU Delft) en Michael Wisbrun (voorzitter Universiteitsfonds Delft), op voordracht van de Delftse faculteit EWI waar Ionica Smeets in 2005 afstudeerde in de Technische Wiskunde.

16 mei 2018

Martha Deen wint Marina van Dammebeurs 2018

Woensdag 16 mei jl. vond de uitreiking van de Marina van Dammebeurs 2018 plaats. De jury nomineerde maar liefst vier kandidaten voor de felbegeerde beurs van 9.000 euro. Martha Deen, alumna faculteit Civiele techniek en Geowetenschappen (CiTG), werd uitgeroepen tot winnares. Met haar ambitieuze plan om klimaatverandering tegen te gaan door de energie potentie van de oceaan in kaart brengen, wist ze de jury te overtuigen.

26 april 2018

Veilig drinkwater voor iedereen met slimme, nieuwe drinkwater technologieën

Toegang tot veilig drinkwater is een wereldwijde uitdaging, met name in ontwikkelingslanden. Dit urgente probleem vraagt om nieuwe, slimme oplossingen voor de verwijdering van een breed scala aan drinkwaterverontreinigingen, zoals arsenicum, fluoride, pathogenen en antibioticaresistente genen.

06 april 2018

Hoe masterstudent Alberto bijdraagt aan impact

Ruim een half jaar geleden kreeg student Alberto Gancedo uit Spanje via het Universiteitsfonds Delft de kans om zijn master in Delft te komen doen. Naast zijn master Microelectronics aan de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI), werkt Alberto aan zijn eigen project ‘Amplitude-integrated EEG measurement system (aEEG)’. Zijn doel: het ontwikkelen van een klein, draagbaar en goedkoop meetapparaat om de hersenactiviteit van premature baby’s op een snelle en eenvoudige manier te meten.

27 maart 2018

Hoe gaat het met.. Jetty van Ginkel

De uitreiking van de Marina van Dammebeurs zal dit jaar plaatsvinden op 16 mei 2018. Wederom zal dr. ir. Marina van Damme zelf aanwezig zijn om de genomineerden te verwelkomen. De uitreiking van vorig jaar, in juni 2017, had een zeer bijzondere uitslag. Door het hoge niveau van de genomineerden besloot Marina van Damme om niet één maar twee genomineerden te belonen met de volledige beurs van 9000 euro.

20 maart 2018

Save the date: 7 Juni

Alumni & Relations Event

Extra subsidiekansen voor bachelorstudenten van de TU Delft

Het Universiteitsfonds Delft heeft €25.000 extra vrijgemaakt voor bachelorstudenten van de TU Delft. Alle bachelorstudenten die iets speciaals of buitengewoons willen doen maar er niet de financiële middelen voor hebben, kunnen nu een aanvraag indienen.

Flitsende start van project ‘Virtual Referee’

Vinay Balaji is masterstudent aan de faculteit EWI van de TU Delft. Vinay kwam met het idee van de 'Virtual Referee’, een technologie die voetbalscheidsrechters helpt te bepalen of er wel of geen sprake is van buitenspel of van een penalty.

Update crowdfunding

In januari lanceerde het Universiteitsfonds Delft het crowdfundingplatform supporttudelft.nl Het platform introduceerde vier nieuwe, inspirerende projecten die stuk voor stuk impact op de samenleving moeten bewerkstelligen.