Hans de Jonge awarded with Hudig Medal

Hans de Jonge (MBE) received the medal for his work towards expanding the professional field of public housing and town planning with building, project, and area development, and his attention for the management and exploitation phases of the building process.

Alumna Sarah Heemskerk wins silver IPMA award

Sarah Heemskerk graduated with a thesis on applied leadership styles on various contract types. She researched how the leadership style of project managers connects to the rise of integrated contracts in the sector.

Appartementencomplexen opknappen in Chili

In Chili bezitten veel mensen een appartement, maar lang niet iedereen kan het ook onderhouden. Dat leidt tot ernstig verval. De woningsector heeft dienstverleners nodig die technische hulp, maar ook conflictbemiddeling verzorgen, concludeert promovenda Luz María Vergara D'Alencon.

18 oktober 2018

Drie BK alumni in de race voor NRP Masterprijs 2018

Drie BK alumni maken kans op de prijs voor aanstormend talent met mooie nieuwe ideeën op het gebied van transformatie en renovatie. Hedwig van der Linden, Lauren Boots en Nikki de Boer horen op 31 oktober 2018 wie van de in totaal vijf genomineerden de NRP Masterprijs 2018 wint.

08 oktober 2018

Omgaan met waardeconflicten in zakelijke trajecten

Een open access tutorial wordt ontwikkeld om creatieve professionels te helpen omgaan met waardeconflicten in zakelijke trajecten. Het gezamenlijke onderzoek tussen BK Bouwkunde en de faculteit Industrieel Ontwerpen zal leiden tot een tutorial.

13 september 2018

Analysis of social participation in adolescents with autism in high school settings

A BOLD Cities consortium of Alexander Koutamanis (MBE), Carolien Rieffe (Leiden University), and Els Blijd (Interpsy Groningen) has received a € 500.000,- NWO grant to develop new tools for the analysis and briefing of school building designs.

13 september 2018

Groot onderzoeksproject naar circulaire gebiedsontwikkeling

De komende twee jaar gaan het LDE Centre for Sustainability en de Wageningen Research University onderzoek doen naar circulaire gebiedsontwikkeling. Hoogleraar Ellen van Bueren (MBE) leidt het project, waarbij De Binckhorst in Den Haag dient als casus voor het ontwikkelen van wetenschappelijke inzichten en praktische handvatten.

30 augustus 2018

Iedereen moet een sprong maken voor energietransitie

Alle corporatiewoningen energieneutraal maken is een operatie van mythische proporties. Ligt de oplossing in technische innovaties of moet de hele werkwijze in de bouw op de schop? Allebei, zegt promovendus Eefje Stutvoet, anders halen we onze doelstellingen nooit.

21 juni 2018

Thesis on risk mitigation in location decision-making wins Student Award

Jeroen Meijler pitched his thesis at CoreNet Global Benelux, winning the MSc Student Award. Meijler graduated cum laude in Management in the Built Environment in October 2017. He developed a new approach, a framework that helps make real estate decisions for a longer term.

14 juni 2018

Verbetering projectstrategieën door bewustwording

In de loop der jaren is de dienstverlening van de architect veel veranderd. Marina Bos-de Vos onderzocht de rol van architectenbureaus in de keten en hoe bureaus vanuit verschillende professionele rollen waarde creëren en toe-eigenen. In haar promotieonderzoek concludeert zij dat bewustwording van verschillende waarden noodzakelijk is voor betere projectstrategieën van architectenbureaus.