24 mei 2018

Slimme tools voor een verbonden campus

Het net gepubliceerde boek ‘Smart campus tools 2.0 – een internationele vergelijking’ illustreert hoe breed smart campus tools kunnen worden ingezet. Bart Valks, Monique Arkesteijn en Alexandra den Heijer (MBE) laten zien hoe smart campus tools kunnen worden ingezet om zowel de gebruikerservaring te verbeteren als vastgoedmanagement te optimaliseren.

24 mei 2018

Ghana kan leren van Nederlandse woningcorporaties

Beheer van de woningvoorraad gaat in Ghana op veel plaatsen gepaard met chronisch achterstallig onderhoud. De werkwijze van Nederlandse woningcorporaties biedt handvatten voor een oplossing, blijkt uit onderzoek van promovendus Samson Aziabah.

26 april 2018

Co Verdaas benoemd tot hoogleraar Gebiedsontwikkeling

De faculteit Bouwkunde is verheugd te kunnen melden dat Co Verdaas is benoemd tot hoogleraar Gebiedsontwikkeling. De komende jaren zal de praktijkleerstoel concepten ontwikkelen voor duurzame stedelijke gebieden, om zo de gebruiks-, belevings- en toekomstwaarde van de gebouwde omgeving te behouden en te verbeteren.

24 april 2018

Rethink the City MOOC ontvangt eervolle vermelding

‘Rethink the City: New approaches to Global and Local Urban Challenges’ ontving een eervolle vermelding in de 2018 Open Education Awards, in de categorie ‘Open Course / OCW / MOOC’.

22 maart 2018

Faculteit Bouwkunde onderzoekt samenwerking markt en waterschappen

De leerstoel Publiek Opdrachtgeverschap van de faculteit Bouwkunde TU Delft gaat op verzoek van de waterschappen onderzoek doen naar de samenwerking tussen waterschappen en het bedrijfsleven bij de realisatie van infrastructurele projecten van de waterschappen.

15 maart 2018

Alexandra den Heijer benoemd tot hoogleraar Publiek Vastgoed

De faculteit Bouwkunde is verheugd te kunnen melden dat Alexandra den Heijer is benoemd tot hoogleraar Publiek Vastgoed.